نچرخیدن سر جنین و طب هومیوپاتی
آیا در مواردی که سر جنین در رحم نچرخیده است ، میتوان از طب هومیوپاتی استفاده کرد؟

نویسنده : دکتر جلال میرعبداله

نچرخیدن سر جنین و طب هومیوپاتی

یکی از موارد مهمی که پزشکان ناچار میشوند سزارین caesarean section  برای یک خانم باردار انتخاب نمایند، نچرخیدن سر جنین است.

علت

این موضوع دو علت عمده میتواند داشته باشد. مشکل آناتومیکی در جنین و یا رحم و جفت وجود دارد و به خاطر آن چرخش جنین ناممکن است ، مثلا شکل رحم غیر طبیعی است و یا بند ناف دور گردن جنین قرار گرفته ، یا اندازه جنین خیلی بزرگ است و یا جفت سر راهی وجود دارد و…  . در مواردی که جنین نچرخیده است ممکن است وضعیت بریچ وجود داشته باشد و جنین با باسن و یا پاها در مسیر کانال زایمانی قرار گرفته باشد .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نچرخیدن سر جنین و طب هومیوپاتی

در این موارد حتما باید سزارین انجام شود . اما یکی دیگر از علل نچرخیدن جنین ، عملکرد نادرست عضلات دیواره رحم و حرکات جنین است که برای چرخیدن او ناکافی میباشد. در صورتی که مشکل ساختاری و آناتومی وجود داشته باشد ، لازم است با مشورت پزشک متخصص زنان و زایمان در موعد مقرر به سزارین اقدام نمود .

اما در صورتی که در پایش پیش از تولد و سونوگرافی و… مشکل آناتومیک مشاهده نشد و جنین در سلامت کامل باشد و خطری او را تهدید نکند ، میتوان از درمان دارویی طب هومیوپاتی استفاده کرد تا جنین به شکل درست در رحم تغییر مکان دهد و نیاز به سزارین برطرف گردد .

طب هومیوپاتی

طب هومیوپاتی با تجویز داروی با منشاء گیاهی میتواند باعث اصلاح عملکرد عضلات رحم شده و جنین چرخش طبیعی خود را انجام دهد .این عدم چرخش جنین که باعث نگرانی و تشویش مادر و خانواده او میشود، پس از مصرف دارو توسط مادر ، اصلاح شده و زایمان به شکل طبیعی انجام میشود. گزارشهای موفقیت آمیز متعددی از این رخداد جالب توسط پزشکان هومیوپات (و اینجانب ) مشاهده و ثبت شده است .

در مواردی که اشکال ساختاری و اناتومیک وجود دارد، لازم است سزارین صورت بگیرد.البته در این موارد نیز لازم است اجازه داد جنین تمامی مراحل رشد خود را طی کرده و عجله ای برای بیرون کشیدن جنین از رحم به خرج نداد.با سونوگرافی و سایر اقدامات پاراکلینیکی امکان پایش وضعیت جنین وجود دارد و تنها زمانی لازم است سزارین انجام شود که دردهای زایمانی شروع شده و یا سلامت جنین و یا مادر به هر شکلی در معرض خطر باشد.

نچرخیدن سر جنین و طب هومیوپاتی
  1. چرا طب هومیوپاتی همچنان تحت پوشش بیمه اجباری کشور سوئیس قرار خواهد داشت ؟
  2. طب هومیوپاتی چگونه بیماری ها را درمان میکند ؟
  3. آیا طب هومیوپاتی یک روش درمانی قانونمند  است؟
  4. آیا ناباروری ناشی از مشکلات اسپرم با طب هومیوپاتی درمان میشود؟
  5. مجله اینترنتی تندرستی و طب مکمل “سلامتم “
  6. درمان (wart) زگیل دست ، انگشتان و ناخن بوسیله طب هومیوپاتی

  7. ترس از رابطه جنسی ، واژینیسموس و درمان آن بوسیله طب هومیوپاتی
  8. غم باد چیست ؟ آیا با طب هومیوپاتی قابل درمان است ؟

(درمان مشکلات در طب هومیوپاتی (HOLISTIC AND ALTERNATIVE MEDICINE)بوسیله مصرف داروهای این روش درمانی که پزشک برای مراجعه کنندگان تجویز میکند ، اتفاق می افتد .  طب هومیوپاتی کاملا” با  هیپنوتیزم و یا روان درمانی و روان کاوی ، انرژی درمانی و طب سنتی (ایرانی)(اسلامی) ، فرآدرمانی و طب گیاهی ، آیورودا ، کایروپرکتیک و … تفاوت عمیق دارد.)