سندرم روده تحریک پذیر (IBS)

نویسنده : دکتر جلال میرعبداله

IBS (سندرم روده تحریک پذیر) و درمان طب هومیوپاتی HOMEOPATHY
IBS (سندرم روده تحریک پذیر) و درمان طب هومیوپاتی HOMEOPATHY

سندرم روده تحریک پذیر (IRRITABLE BOWEL SYNDROME ) که به اختصار به آن IBS  نیز میگویند ، یک مشکل گوارشی است که پایه و اساس بوجود آمدن آن مربوط به مسائل عاطفی ، احساسی و اضطراب است.

نشانه های سندرم روده تحریک پذیر (IRRITABLE BOWEL SYNDROME )

نشانه های این مشکل عمدتا” به صورت دل درد ، نفخ ، دل پیچه ، اسهال ، و نیاز فوری برای دفع میباشد.

همچنین در مواقعی که فرد تحت فشار روحی و احساسی و یا اضطراب میباشد تشدید میشود.این مشکل طیف گسترده ای دارد و از دل دردی ساده تا اسهال دائمی و درد شدید که زندگی و کار و مناسبات فرد را مختل مینماید ، شامل میشود.

این وضعیت گاه تا آنجا پیش میرود که فرد در خانه خود محبوس میشود و نمیخواهد با اضطراب اینکه در بیرون از منزل به دنبال دستشویی بگردد روبه رو شود و یا هنگامی که به سفر یا مهمانی میرود اولین نکته ای که در جستجوی آن است مکان دستشویی است.

به خاطر این وضعیت فرد احساس میکند نمیتواند زندگی طبیعی داشته باشد و سعی میکند این مشکل را از دیگران پنهان کند .

درباره آن با کسی گفتگو نکند.در عوض همیشه ذهنش درگیر بیماری بوده و حتی نگران این است که بیماری اش لاعلاج باشد و یا تبدیل به سرطان شود.

ibs-presentation-30-638

چه کسانی در معرض IBS  هستند ؟

IBS  در افرادی که به طور پیوسته تحت فشار روحی بوده و از انواع اضطرابها رنج برده اند فراوان است.

ریشه مشکل در اینجاست که فرد بیمار همیشه خود را در تنش و نگرانی اتفاق ناگواری میبیند که ممکن است رخ دهد.شاید برایتان جالب باشد که بدایند اکثر افرادی که به این مشکل مبتلا هستند از اکثریت تحصیلکرده و باهوش جامعه میباشند .آدمهای پر احساس و هیجانی که عموما” در کنترل احساسات خود دچار مشکل هستند.به خاطر این  ویژگی هاست که تبدیل به انسانهایی حساس و با ادراک سریع میشوند و کوچکترین مشکل را به شکلی عمیق احساس کرده و تمام فشارها به دستگاه گوارش و علی الخصوص روده بزرگ وارد میشود و حرکات آن را دچار اختلال مینماید.

به دلیل اینکه در IBS   طیف گسترده ای از مشکلات وجود دارد، حساسیت بیماران نیز متنوع است.عده ای با خوردن غذای شیرین و عده ای با غذاهای دریایی دچار درد و اسهال میشوند.

برخی هنگام امتحان و یا سفر و برخی دیگر به صورت فصلی و دوره ای دچار مشکل میشوند.

به خاطر فشاری که روی دستگاه گوارش و سیستم ایمنی این بیماران وجود دارد ، فلور نرمال دستگاه گوارش به هم میریزد و با مصرف آنتی بیوتیکهای بی دلیل ، این مشکل مضاعف میشود.

IBS-INFOGRAPHIC-Large

بسیاری از مواد خوراکی صنعتی نیز باعث تشدید مشکل میشوند و برخی بیماران برای آنکه وضعیت بدتری پیدا نکنند رژیمهای غذایی سنگین را بر خود تحمیل میکنند و دچار کاهش وزن و سوءتغذیه میگردند.

درمان بوسیله طب هومیوپاتی چقدر موثر است ؟

درمان این مشکل در ” طب هومیوپاتی ” با موفقیت چشمگیری همراه است.زیرا در این روش درمانی علائم بیمار سرکوب نمیشود و داروها  فقط نقش تسکین دهنده ندارند،بلکه باعث درمان ریشه ای مشکل میشوند.

در طب هومیوپاتی تمرکز پزشک برای درمان IBS  روی ریشه این مسئله که عبارت است از ” فشارهای روحی و احساسی و حساسیت بیش از حد فرد مبتلا”  ، متمرکز است.

در طی روند گرفتن شرح حال بیماری ، به مشکلات سایر قسمتهای بدن و همچنین ارتباط آن مشکلات با  IBS  اهمیت ویژه ای داده میشود.در کنار این موضوع ، سوابق بیماری و مشکلات روحی و اضطرابی که در گذشته باعث رنج و ناراحتی بیمار شده است دارای اهمیت فراوانی است.

بررسی و بهبود وضعیت سبک زندگی یا LIFE STYLE  بیمار نیز از مهمترین و اولین اقداماتی است که باید به آن پرداخته شود و با اصلاح آن ، تمامی موانعی که برای رسیدن به سلامتی و درمان همیشگی بیماری وجود دارد از بین میرود.

به واسطه اینکه “طب هومیوپاتی” یک طب کل نگر میباشد ، چشم انداز درمانی ما در مورد IBS  چنین خواهد بود که پس از چند جلسه درمان ، تغییرات چشمگیری در بهبود مشکلات گوارشی دیده خواهد شد.

همچنین در کنار بهبود مشکل گوارشی ، سایر ناراحتی ها مانند احساس اضطراب و فشارهای روحی که فرد را آزار میداده و انرژی و روحیه او نیز افزایش خواهد یافت. در نهایت پس از یک درمان عمیق و ریشه ای ، بنیان این بیماری که ” حساسیت بیش از حد فرد به محرکهای احساسی و هیجانی و اضطراب ”  است  برطرف خواهد شد .

به دلیل اینکه داروهای طب هومیوپاتی دقیقا” روی عملکرد سیستم ایمنی انسان اثر میگذارند و آن را فعال مینمایند ، در نهایت سیستم ایمنی بدن خود بیمار است که کلیه واکنشهای جسمی و ذهنی و احساسی را متعادل میکند و درمان همه جانبه ایجاد میشود.

(برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی درمان بوسیله طب هومیوپاتی و اثر آن روی سیستم ایمنی بدن اینجا کلیک کنید.)

در پایان برای آشنایی بیشتر شما با طب هومیوپاتی و درمان IBS ، توجه شما را به چند  شرح حال مختصر از مشکلات برخی مراجعه کنندگان و نحوه درمان ایشان جلب مینماییم.

(آنچه که در طب هومیوپاتی باعث درمان بیماری میگردد بوسیله مصرف داروهای طب هومیوپاتی حاصل میشود و طب هومیوپاتی با روانکاوی ، هیپنوتیزم ، طب سنتی ، (طب اسلامی)، طب سوزنی ، فرادرمانی ، آیورودا و… تفاوت دارد )

************

نمونه های بیماران

مردی جوان با شکایت دل درد و دل پیچه های پیوسته و اسهال که همیشه با اضطراب و مشکلات هیجانی بیشتر میشود. گاز معده و آروغ زدنهای مکرر و نفخ روده ها نیز باعث آزار او میشود و خوراکی ها شیرین و شور نیز باعث بروز اسهال میشود.

انواع ترس ها و اضطرابها او را نگران کرده و همیشه در اضطراب اینکه نکند اتفاق خطرناکی برایش رخ دهد به سر میبرد و از تنهایی وحشت دارد . همچنین از انزال زودرس و نیز عفونت ادراری نیز شکایت دارد .او بسیار گرمایی بوده و هوای گرم حالش را بد میکند. تپش قلب و بیقراری همیشه او را آزار میدهد و…

مشکلات گوارشی و اضطرابها این فرد بوسیله داروی ARGENT.NIT که بوسیله روش داروسازی طب هومیوپاتی تهیه میگردد،به تدریج و برای همیشه درمان میگردد.

داروی ARGENT . NIT ساخت شرکت WELEDA سوئیس برای درمان IBS
داروی ARGENT . NIT ساخت شرکت WELEDA سوئیس برای درمان IBS

(درمان بوسیله طب هومیوپاتی در سوییس زیر پوشش بیمه دولتی میباشد)

گیاه پنجه گرگ که از آن به روش داروسازی طب هومیوپاتی داروی LYCOPODIUM تهیه میشود و برای درمان IBS بسیار موثر است
گیاه پنجه گرگ که از آن به روش داروسازی طب هومیوپاتی داروی LYCOPODIUM تهیه میشود و برای درمان IBS بسیار موثر است

خانم مدیر مدرسه که سالهاست از نفخ روده و احساس دل درد و اسهال در مواقعی که دچار تنش روحی و یا اضطراب است و یا پیش از سخنرانی و یا قرار ملاقات شکایت دارد. همچنین کبد چرب ، افزایش کلسترول خون ، سنگ کیسه صفرا ، آرتروز زانو ها و درد سیاتیک ، سنگ کلیه و داغ بودن و سوزش شبانه کف پا ها نیز او را رنج میدهد.
مشکلات گوارشی و اضطرابها و سایر مشکلات جسمی این خانم مدیر بوسیله داروی LYCOPODIUM که بوسیله روش داروسازی طب هومیوپاتی از گیاه پنجه گرگ تهیه میگردد،به تدریج و برای همیشه درمان میگردد.

()

داروی LYCOPODIUM برای درمان سندرم روده تحریک پذیر ساخت شرکت NELSON انگلستان
داروی LYCOPODIUM برای درمان سندرم روده تحریک پذیر ساخت شرکت NELSON انگلستان

 

دختر نوجوان با شکایت دل درد و سوزش معده و اسهال اضطرابی که با بروز اتفاقهای ناخوشایند و نبودن والدین تشدید میشود. بسیار سرمایی است و سرما باعث بیقراری و اضطراب او میشود.همیشه نگران مسائل مالی بوده و از اینکه جدا از والدین زندگی کند وحشت دارد.شبها احساس ترس از دزد داشته و کنار والدین میخوابد.کهیر مزمن و آلرژی پوستی مقاوم دارد که شبها خارش شدید در سراسر بدن را تجربه میکند.

(این دختر نوجوان با داروی  ARSENICUM ALBUM در تمام سطوح جسمی و احساسی درمان خواهد شد )

آقای دانشجو که پس از فوت ناگهانی مادرش به صورت دوره ای دچار دل درد و احساس فوریت دفع مدفوع اسهالی شده و گاه نیز خونریزی از روده بزرگ را مشاهده کرده است. سالهاست زخم معده داشته و از شوره سر و کمر درد نیز شکایت دارد.بعد از سالها از فوت مادرش نتوانسته با این اتفاق کنار بیاید و شبها به یاد مادرش در تنهایی گریه میکند.تمایل فراوانی به نمک و غذاهای شور داشته و همیشه احساس تشنگی دارد.

(ایشان با داروی NATRIUM MURIATICUM برای همیشه و در همه زمینه ها بهبودی را تجربه خواهند کرد ).

مشاوره رایگان برای روده تحریک پذیر در تلگرام:jalalmir@

  1. درد سیاتیک و درمان آن بوسیله طب هومیوپاتی 
  2. چرا طب هومیوپاتی همچنان تحت پوشش بیمه اجباری کشور سوئیس قرار خواهد داشت ؟
  3. طب هومیوپاتی چگونه بیماری ها را درمان میکند ؟
  4. آیا طب هومیوپاتی در ایران یک روش درمانی قانونمند است؟
  5. آیا درمان هومیوپاتی بی اثر است؟۱۰ باور نادرست در مورد طب هومیوپاتی!
  6. تاریخچه طب هومیوپاتی در ایران معاصر 
  7. گزارش درمان موفق  psoriasis(پسوریازیس) با طب هومیوپاتیHOMEOPATHY

( درمان مشکلات در طب هومیوپاتی (HOLISTIC AND ALTERNATIVE MEDICINE)بوسیله مصرف داروهای این روش درمانی که پزشک برای مراجعه کنندگان تجویز میکند ، اتفاق می افتد .  طب هومیوپاتی کاملا” با  هیپنوتیزم و یا روان درمانی و روان کاوی ، انرژی درمانی و طب سنتی (ایرانی)(اسلامی) ، فرآدرمانی و طب گیاهی و … تفاوت عمیق دارد و نباید با یکدیگر اشتباه گرفته شوند.)