مترجم:دکتر جلال میرعبداله
طب هومیوپاتی که عمدتا به عنوان یک روش درمانی جایگزین ( alternative medicine )  شناخته میشود ، در حال حاضر در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس حداقل تحت پوشش خدمات بیمه ای شش شرکت بزرگ می باشد .

هم اکنون در کشورهای عربی ح.زه خلیج فارس شرکتهای بیمه ای زیر ، طب هومیوپاتی را تحت پوشش خدمات خود قرار میدهند :

بیمه دولتی عمان Oman Insurance

بیمه BUPA

بیمه NexCare 

بیمه Emity

این اطلاعات در حاشیه کنگره سلامت و بهداشت عرب  (Arab Health Congress) از دکتر باترا (Dr Mukesh Batra) که پزشک هومیوپات بوده و دارای سه کلینیک که یکی از آنها در شهرک پزشکی دبی (Dubai Healthcare City (DHCC  قرار دارد ، دریافت گردید . همچنین وی به گزارشگر gulfnews گفت :

 “بر اساس تحقیق انجام شده توسط DHCC در مورد پذیرش این روش درمانی از جانب مردم ، تقریبا ۴۵ درصد از افراد مورد بررسی خواستار این روش درمان بودند ، اما تحت نظارت و ضوابط کنترل شده ( توسط نهادهای نظارتی و قانونی ) . در کلینیک من تقریبا ۲۰۰ نفر در هر روز خدمات درمانی طب هومیوپاتی دریافت می کنند که تقریبا ۲۰ درصد آنها محلی هستند. تقریبا شش ارائه دهنده خدمات بیمه ، هزینه های درمان طب هومیوپاتی را بازپرداخت می کنند و ما انتظار داریم تا بسیاری از شرکتهای دیگر نیز از این اقدام پیروی کنند . “

Image result for dubai healthcare city (dhcc)

  • تا کنون در امارات متحده عربی مجموع ۵۱ مطب هومیوپات ثبت شده وجود دارد – ۴۵ مورد در دبی و ۶ مورد در ابوظبی. دکتر باترا افزود که این شاخه پزشکی  به مردم یک گزینه و امکان جدید ارائه نموده و به ایشان برای مدیریت بیماری های مزمن مانند آرتریت، دیابت، آلرژی، ریزش مو و درمان حمایتی سرطان  و… کمک کرد ه است .

دکتر باترا : “در یک آزمایش دو سو کور در یونان نشان داد که موفقیت در کنترل قند خون، که  ۴۵ درصد با داروهای طب رایج ایجاد شده بود، می تواند تا ۹۵ درصد در صورت مصرف داروهای هومیوپاتی افزایش یابد. در مورد بیماران آرتریت، مشخص شد که در مقایسه با داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی، بیماران داروهای هومیوپاتی مانند Rhus.tox را ترجیح دادند که باعث کاهش اسیدیته و بهبود  درد می شده است .

 

منبع خبر : سایت gulfnews.com

لینک اصلی خبر : https://gulfnews.com/news/uae/health/homeopathy-to-have-insurance-cover-1.1447659

مشاوره رایگان در تلگرام برای طب هومیوپاتی:jalalmir@

  1. برای آشنایی با مفهوم “طب کل نگر”  اینجا کلیک کنید .
  2. برای آشنایی با دانش داروسازی طب هومیوپاتی اینجا کلیک کنید .
  3. برای آنکه بدانید داروهای هومیوپاتی چطور بیماری را درمان میکنند اینجا کلیک کنید .
  4. چرا طب هومیوپاتی همچنان تحت پوشش بیمه اجباری کشور سوئیس قرار خواهد داشت ؟
  5. قوانین حمایتی جدید دولت ترکیه در مورد طب هومیوپاتی
  6. طب هومیوپاتی چگونه بیماری ها را درمان میکند ؟
  7. آیا طب هومیوپاتی در ایران یک روش درمانی قانونمند است؟
  8. سایت انجمن بین المللی پزشکان هومیوپاتی
  • (لطفا” توجه داشته باشید که درمان مشکلات در طب هومیوپاتی (HOLISTIC AND ALTERNATIVE MEDICINE)بوسیله مصرف داروهای این روش درمانی که پزشک برای مراجعه کنندگان تجویز میکند ، اتفاق می افتد .  طب هومیوپاتی کاملا” با  هیپنوتیزم و یا روان درمانی و روان کاوی ، انرژی درمانی و طب سنتی (ایرانی)(اسلامی) ، فرآدرمانی و طب گیاهی و … تفاوت عمیق دارد و نباید با یکدیگر اشتباه گرفته شوند.)