چرا هومیوپاتی در بیمه درمانی ملی سوئیس همچنان ادامه خواهد یافت؟

مترجم : دکتر جلال میرعبداله ( عضو ممتاز انجمن هومیوپاتی ایران )

دولت فدرال سوئیس اعلام کرده است که پوشش بیمه ملی سلامت این کشور برای خدمات پزشکی با استفاده از طب مکمل complementary medicine ، از جمله طب هومیوپاتی homeopathy ، همچنان ادامه خواهد یافت . این تصمیم در پی یک دوره آزمایش و بررسی دو ساله گرفته شده است و اذعان میدارد هنگامی که کارآیی و تضمین کیفیت و ایمنی بالای درمانهای طب مکمل به تایید میرسد در سوئیس تحت ضوابط و چارچوبهای قانونی قرار میگیرند .

پوشش بیمه اجباری سوئیس برای خدمات طب هومیوپاتی
پوشش بیمه اجباری سوئیس برای خدمات طب هومیوپاتی

 

برای دانلود فایل PDF نظام سلامت کشور سوئیس که در آن جزئیات پوشش بیمه طب هومیوپاتی شرح داده شده است ، روی لینک زیر کلیک کنید .

نظام سلامت سوییس ، شامل بیمه اجباری طب هومیوپاتی و طب سوزنی

بجز هومیوپاتی چه رشته هایی در سوئیس زیر پوشش بیمه اجباری قرار دارند ؟

از روز یکم آگوست ۲۰۱۷، پزشکی آنتروپوزوفیکال anthroposophical medicine ، هومیوپاتی کلاسیک classical homeopathy ، طب سنتی چینی traditional Chinese medicine و درمان با داروهای گیاهی herbal medicine به طور کامل تحت پوشش بیمه سلامت اجباری (بیمه اولیه basic insurance ) سوئیس قرار می گیرند، مشروط بر اینکه توسط پزشکان طب رایج که واجد شرایط مقرر در یکی از چهار رشته طب مکمل که توسط سازمان نظام پزشکی سوئیس ( Swiss Medical Association (FMH مورد تایید قرار گرفته است ، ( برای بیمه شدگان ) مورد استفاده و تجویز قرار گیرد .

 

این خبر و تصمیم بسیار مثبتی است که توسط کمیته هومیوپاتی اروپا مورد استقبال واقع شده است ، زیرا این کمیته متعهد به همگن سازی طب هومیوپاتی با کیفیت بالا در مراقبت های بهداشتی اروپا و حمایت از تمام پزشکان واجد شرایط فعالیت در طب هومیوپاتی در ۲۵ کشور اروپایی است.
مترجم : دکتر جلال میرعبداله ( عضو ممتاز انجمن هومیوپاتی ایران )
برای مشاهده متن اصلی خبر لطفا اینجا کلیک کنید .

دکتر جلال میرعبداله . عضو ممتاز انجمن هومیوپاتی ایران مشاوره رایگان در تلگرام:jalalmir@

  1. آیا درمان هومیوپاتی بی اثر است؟۱۰ باور نادرست در مورد طب هومیوپاتی!
  2. طب هومیوپاتی چگونه بیماری ها را درمان میکند ؟
  3. آیا طب هومیوپاتی در ایران یک روش درمانی قانونمند  است؟

(لطفا” توجه داشته باشید که درمان مشکلات در طب هومیوپاتی (HOLISTIC AND ALTERNATIVE MEDICINE)بوسیله مصرف داروهای این روش درمانی که پزشک برای مراجعه کنندگان تجویز میکند ، اتفاق می افتد .  طب هومیوپاتی کاملا” با  هیپنوتیزم و یا روان درمانی و روان کاوی ، انرژی درمانی و طب سنتی (ایرانی)(اسلامی) ، فرآدرمانی و طب گیاهی و … تفاوت عمیق دارد و نباید با یکدیگر اشتباه گرفته شوند.)