” ترس از رابطه جنسی” و ” واژینیسموس ” را میشناسید؟

نویسنده : دکترجلال میرعبداله

مشاوره رایگان بوسیله تلگرام : jalalmir@

(Vaginismus ) واژینیسموس از مشکلاتی است که برخی از بانوان بدان دچار هستند و متاسفانه به دلیل اینکه نمیتوانند آن را با کسی در میان گذارند در هاله ای از ابهام باقی میماند و باعث اختلاف زناشویی و چالشهای عدیده ای میگردد .

این موضوع باعث ایجاد حس بی کفایتی ، حس گناه ، تنفر ، ترس ، تردید ، و بسیاری از احساسها و باورهای ناخوشایند و آزار دهنده میشود .

 

why-do-some-women-s-sexual-interest

در صورت تداوم این وضعیت ، احساس میل و نیازمشترکی که بین زوج وزوجه وجود دارد کم کم سرد شده و زندگی ایشان دچار رکود و انجماد میگردد . همچنین چالش بچه دار نشدن نیز سردی و رکود و تنش را در خانواده می افزاید؛ و در پی بچه دار نشدن و طلاق عاطفی که بین زوجین شکل میگیرد ، به مرور مسیر ناهموار برای جدایی دائمی و طلاق ، هموار شده و متاسفانه برخی از زوجین در نهایت تنها راه حل را در جدایی میبینند و پس از شروعی پر حرارت و عاشقانه ، به سرانجامی سرد و تلخ تن درمیدهند…

هدف از این مقاله این است که پیش از هرچیز شناخت درستی درمورد این موضوع به شما ارائه دهیم و سپس در مورد درمان آن گفتگو نماییم.

در ابتدا لازم میدانم پیش از هر مطلبی ، این اطمینان را به شما بدهم که این مشکل با درصد بالایی قابل برطرف شدن و درمان است و یک مشکل لاینحل و دائمی نیست .

پس با آرامش خاطر تا پایان مقاله با ما همراه باشید ، قطعا در پایان این نوشتار آگاهی و امیدواری شما برای درمان این مسئله به مراتب بیش از گذشته خواهد بود .

در ابتدا لازم است تعریف صحیحی از این مشکل ارائه شود ، زیرا اکثر مراجعه کنندگانی که با شکایت واژینیسموس به ما مراجعه میکنند ، دچار واژینیسموس واقعی نبوده و بیشتر دچار اختلالات اضطرابی و ترس از رابطه جنسی هستند و این اضطراب و ترس است که مانع انجام رابطه جنسی میشود و نه واژینیسموس.

واژینیسموس چیست ؟

به زبان ساده ، واژینیسموس عبارت است از انقباض غیر ارادی عضلات یک سوم خارجی واژن که مانع انجام نزدیکی و رابطه جنسی  ( دخول ، مقاربت ، جماع ، سکس ، زناشویی ) میشود.

واژینیسموس اولیه بدین معنی است که فرد به خاطر این مشکل هیچوقت نتوانسته یک رابطه جنسی کامل داشته باشد.

واژینیسموس ثانویه نیز شامل مواردی میشود که فرد پیش از این میتوانسته رابطه جنسی کامل داشته باشد اما اکنون به دلایلی که در ادامه خواهد آمد دچار واژینیسموس شده و نمیتواند رابطه جنسی داشته باشد.

از نظر پزشکی رایج ، واژینیسموس یک پدیده غیر جسمی میباشد و اگر دلایلی جسمی برای این انقباضها یافت شود(عفونت ، بیماری های عصبی عضلانی و…) و یا این انقباض به صورت ارادی باشد ، شامل واژینیسموس نمیگردد،همچنین عدم وجود انقباض های غیر ارادی در این ناحیه ، تشخیص واژینیسموس را رد میکند.

vaginismus and homeopathy - iranhomeopathymedicine
واژینیسموس،ترس از رابطه جنسی – vaginismus and homeopathy – iranhomeopathymedicine

همچنین گستره ای از این مشکل در مراجعه کنندگان مختلف دیده میشود.مثلا در موارد شدید حتی فرد اجازه دست زدن و حتی معاشقه را به همسرش نمیدهد و در موارد جزئی ممکن است این مشکل فقط در هنگام آمیزش رخ دهد .

آنچه که مهم است این است که قسمت عمده این مشکل به خاطر ترس از انجام رابطه است و انقباض عضلات نیز ثمره این موضوع و برخی دیگر از علل است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت .

و مهمترین نکته در این نوشتار این است که :

درصد بسیار بالایی از کسانی که دچار ترس از انجام رابطه جنسی و یا واژینیسموس هستند ، با اطمینان و آرامش خاطر و به سادگی میتوانند از این مشکل عبور کرده و درمان شوند و رابطه جنسی طبیعی را تجربه کنند.

این مشکل یک فاجعه غیرقابل حل نیست ، و قابل درمان است.

مهمترین دلیل واژینیسموس ترس از رابطه جنسی است.

برای آگاهی از علت این ترس و پیداکردن زمینه های آن به قسمت دوم مقاله :

” احساس عدم امنیت  و ترس در رابطه جنسی را بهتر بشناسیم  ”  مراجعه نمایید

مشاوره رایگان برای واژینیسموس در تلگرام : jalalmir@

  1. درد سیاتیک و درمان آن بوسیله طب هومیوپاتی 
  2. چرا طب هومیوپاتی همچنان تحت پوشش بیمه اجباری کشور سوئیس قرار خواهد داشت ؟
  3. طب هومیوپاتی چگونه بیماری ها را درمان میکند ؟
  4. آیا طب هومیوپاتی یک روش درمانی قانونی است؟
  5. آیا درمان هومیوپاتی خرافات و بی اثر است؟۱۰ باور نادرست در مورد طب هومیوپاتی!

 

(لطفا” توجه داشته باشید که درمان مشکلات در طب هومیوپاتی (HOLISTIC AND ALTERNATIVE MEDICINE)بوسیله مصرف داروهای این روش درمانی که پزشک برای مراجعه کنندگان تجویز میکند ، اتفاق می افتد .  طب هومیوپاتی کاملا” با  هیپنوتیزم و یا روان درمانی و روان کاوی ، انرژی درمانی و طب سنتی (ایرانی)(اسلامی) ، فرآدرمانی و طب گیاهی و … تفاوت عمیق دارد و نباید با یکدیگر اشتباه گرفته شوند.)