امنیت جنسی،واژینیسموس، ترس از سکس،درمان طب هومیوپاتی homeopathy iranhomeopathymedicine.com دکتر جلال میرعبداله

عدم امنیت ، ترس از رابطه جنسی و واژینیسموس

نویسنده : دکتر جلال میرعبداله

{توصیه میکنیم برای بهره مندی بهتر از مطالب ، پیش از مطالعه این نوشتار ، مقاله دیگر مرتبط با این موضوع را نیز مطالعه نمایید :

ترس از رابطه جنسی و واژینیسموس را میشناسید؟ }

ترس از رابطه جنسی

ترس از رابطه جنسی ( دخول ، مقاربت ، جماع ، سکس ، زناشویی )، یک ترس بسیار مهم و با اهمیت است که میتواند نشانه ای باشد از سایر مشکلاتی که یک فرد از دوران کودکی با آن درگیر بوده است . عدم تربیت جنسی صحیح در دروان کودکی ، ایجاد نفرت و یا ترس از جنس مخالف ، بد و ناپسند جلوه دادن رابطه جنسی در ذهن کودکان ، مواجه با روابط جنسی ناخوشایند والدین ،القای باورهای غیرواقعی در مورد اینکه رابطه جنسی به جسم آسیب وارد میکند ، آزار جنسی در کودکی  sexual abuse ، تجاوز جنسی rape   و… برخی از علل مهم بروز ترس از رابطه جنسی در جوانی و بزرگسالی میشود.

و از همه مهمتر ، احساس عدم امنیت ، که یک ترس بسیار بنیادین است باعث ترس از رابطه جنسی و بروز واژینیسموس در خانمها میشود.

بسیاری از کسانی که در دوران کودکی دچار انواع ضایعات عاطفی و یا ترسهای شدید شده اند ، مثلا” یکی از والدین که برایشان نقش حامی را ایفا میکرده از دست داده اند و یا از او جدا شده اند و یا در شرایطی قرار گرفته اند که احساس وقوع مرگ را بسیار نزدیک حس کرده اند و یا دچار شکست و فقر مالی ناگهانی شده اند و یا در جنگ ، بمباران ، زلزله و… حضور داشته اند ، دچار یک ترس عمیق و احساس عدم امنیت میگردند که یکی از جلوه های آن در رابطه جنسی نمود پیدا میکند و جالب است بدانید که عمده علل واژینیسموس از ترس از رابطه جنسی نشات میگیرد و سایر علل  شیوع کمتری دارند.

vaginismus fear of sex , homeopathy جلال میرعبداله هومیوپاتی iranhomeopathymedicine.com

vaginismus fear of sex , homeopathy جلال میرعبداله هومیوپاتی iranhomeopathymedicine.com

امنیت !

در اینجا لازم است تا موضوع احساس عدم امنیت و تاثیر گذاری آن روی رابطه جنسی را مورد بررسی و موشکافی بیشتری قرار دهیم .

همانطور که از خردسالی به همه افراد چه مذکر و چه مونث آموزش داده میشود ، دستگاه تناسلی همواره دارای پوشش بوده و به کسی بجز والدین و گاه بقیه محارم اجازه داده نمیشود که به دستگاه تناسلی خردسال نگاه کنند و یا در مورد آن گفتگو شود و یا مورد لمس قرار گیرد. این قسمت از بدن بواسطه ویژگی ها و کارکرد و اهمیتی که برای تداوم زندگی و بقای نسل بشر دارد همواره باید مورد مواظبت و توجه قرار گیرد. زیرا در صورت عدم توجه به آن و آموزش نادرست نیز، میتواند منشاء فساد وانحرافات خطرناک و آسیب زایی شود.

حریم !

مفهوم ” حریم”  ، ” عدم دسترسی داشتن همه افراد ” و ” محدودیت ” و … به صورت ناخوداگاه با ” مفهوم ” خطر ” و ” امنیت ” در ارتباط بوده و ذهن یک خردسال خیلی سریع ارتباطی ساده و مستقیم بین اینها ایجاد مینماید.

حال اگر این مفاهیم در محیط پیرامون خردسال به شکل درستی سر و سامان یافته باشد ، در بزرگسالی میتواند به خوبی جلوه های ” خطر ” و در برابر آن ،  ” حریم سازنده ”  را بشناسد و آن را درک کند . در غیر اینصورت ، و در شرایطی که خردسال درک صحیحی از”امنیت” پیدا نکند ، مثلا”  جدایی از والدین را تجربه کند یا مورد ظلم و تجاوز جسمی یا احساسی قرار گیرد یا در محیط خانواده که قاعدتا” باید محیط امن او باشد ، مورد بی مهری و تحقیر قرار گیرد ، دچار دوگانگی در شناخت مفهوم امنیت و ترس میشود و ترس مفیدی که میتواند انسان را از خطر برهاند، تبدیل به ترسی مخرب و عمیق میشود که گرچه خودش و اطرافیان از آن آگاه نیستند ، اما در ژرفای وجودش نقش میبندد و در نوجوانی و سن بلوغ با چالش مواجه میشود.

۲ نکته مهم :

  • ترس از رابطه جنسی با احساس عدم امنیت در ارتباط مستقیم است و این حس عدم امنیت شامل موارد متعددی میشود ، مانند عدم امنیت عاطفی ، عدم امنیت مالی ، عدم امنیت جانی ، عدم امنیت ذهنی ، اجتماعی و…
  • این احساس عدم امنیت عموما” ریشه در دوران خردسالی و حتی شیرخواری دارد .

خردسالان و کودکان در روزهای خوش دوران طفولیت گاه دچار جلوه هایی از “عدم امنیت” میشوند . اما بسته به شدت واقعه و حساسیت خردسالان به این موضوع ، تاثیری را در ضمیر ناخودآگاه ایشان ایجاد مینماید. در این شرایط حساس است که کودک سعی میکند برای حفاظت بیشتر خود در برابر آسیب های احتمالی ، هر آنچه را که با موضوع “حریم” و “محدودیت” مرتبط است را به خطرهایی که در ذهنش پیش بینی میکند یک کاسه نماید؛ و در این میان درمیابد که دستگاه تناسلی نیز از آن دسته اعضای بسیار سفارش شده  واحتمالا” آسیب پذیر است که خطری جدی در کمینش است و باید آن را از دسترس دیگران دور نگه دارد.

این حس خطر و نیاز به پنهان کردن آنچنان عمیق میشود که اولین جلوه اش در دوران بلوغ خود را نشان میدهد.

چالشهای دوران بلوغ !

چالشهای بلوغ،واژینیسموس ، درمان طب هومیوپاتی homeopathy iranhomeopathymedicine.com

چالشهای بلوغ،واژینیسموس ، درمان طب هومیوپاتی

همانند گیاهی بالنده که بر اساس فطرت خود نیاز دارد رشد کند و از دل خاک بیرون بیاید

بدن انسان نیز در دوران بلوغ شروع به ایجاد تغییرات  و علائم میکند تا بتواند شد کرده و درآینده تشکیل خانواده داده و بارور شود.

اما این فرآیند رشد و بالیدن،  به صورت ناخودآگاه ، و به خاطر همان حس عدم امنیت و یا تربیت های غلط و سرکوبگرانه ، با مشکل مواجه میشود.

تضادی صورت میگیرد بین “رشد” و تاکید برای ایجاد” حفاظت ” ، “محدودیت”  و ” حریم ” .

متاسفانه در نظام تربیتی ما تنها نکته ای که عموما” مورد توجه قرار میگیرد ، همین “محدود کردن”و در پوشش قرار دادن موضوع و در ” کنایه های تو در تو”  صحبت کردن و زشت و قبیح جلوه دادن آن است .

اصولا” طوری در مورد این مسئله برخورد میشود که کودکان و نوجوانان همیشه از راه هایی درباره این موضوع کسب اطلاع میکنند که منبعی سلامت و صحیح نیست.

و در نهایت هنگامی که به میل و اشتیاق فراوان و با نهایت عشق و مهر با کسی که دوستش دارند ازدواج میکنند، به چالشی برخورد میکنند که همانا” ترس از رابطه جنسی ” و واکنشهایی است که در حین رابطه جنسی ایجاد میشود ، که یکی از اینها ” واژینیسموس ” است.

البته کاملا” واضح است که اگر ازدواج زن و مرد بر اساس عشق و علاقه و محبت دو طرفه نباشد ، و یا به اجبار انجام پذیرفته باشد ، این مشکل دو چندان میشود و شرایط بدتری را ایجاد مینماید.

چه بسیار بانوانی که به خاطر عدم داشتن عشق و محبت به شوهرشان و ازدواجی اجباری و بدون رضایت قلبی ، از اولین رابطه جنسی دچار ترس شده وهیچوقت نمیتوانند رابطه سالم و طبیعی را تجربه کنند.

همچنین مردانی نیز هستند که به دلیلی ناآگاهی از رابطه جنسی ، علی رغم اینکه به همسرشان عشق میورزند ، اما در معاشقه های نخستین و اولین رابطه جنسی ، رفتار و گفتاری نادرست و گاه توام با خشونت را به کار میبرند که باعث ایجاد و یا تشدید واژینیسموس و ترس از رابطه میگردد.

به همین دلیل است که توصیه میکنیم حتما زوجین با هم برای حل مشکل مراجعه نمایند .

زوجینی که با این مسئله مواجه هستند ، نیاز به حمایت و درک شدن دارند.لازم است احساس و نیازهایشان شنیده شده و با آنها همراهی شود.

متاسفانه به خاطر اینکه شناخت درستی از این موضوع وجود ندارد ، توصیه های نا مناسبی به این زوجین داده میشود.

دخالتها و توصیه های مخرب را رها کنید .

هومیوپاتی و درمان واژینیسموس vaginismus homeopathy iranhomeopathymedicine.com

هومیوپاتی و درمان واژینیسموس vaginismus homeopathy

مثلا به مرد تاکید میشود که :” چقدر پوست کلفت هستی که چنین چیزی را تحمل میکنی؟ ” و یا  ” حتی با زور هم شده رابطه جنسی را انجام بده تا این عادت از سر همسرت دور شود ” و یا ” طلاق بگیر ”  یا ” زن صیغه ای بگیر ” و…  .

به زن توصیه میشود که : ” چیزی نیست ، بیخود خودت را لوس نکن ، تحملش کن ، بالاخره تمام میشود و… ” ، ” مایه رنج و بدبختی شوهرت شده ای ” و…  .

اگر هم با زور و یا تحمل کردن ، بالاخره رابطه ای شکل بگیرد ، رابطه سازنده ای نخواهد بود و قطعا در آینده سبب بیماری هایی خواهد شد.

همچنین به دلیل عدم ابراز شفاف مراجعه کنندگان و تشخیص نادرست این مشکل توسط برخی متخصصین زنان ، پیشنهادهای نامناسبی مانند جراحی به زوجه داده میشود که نه تنها موضوع برطرف نمیشود بلکه باعث تشدید مشکل نیز میشود.

عده ای نیز فریب میخورند و برای حس نکردن نزدیکی و به قول خودشان برای برطرف شدن ترس، از مشروبات الکلی ، داروهای روان گردان و حتی مواد مخدر استفاده میکنند که عملا تغییری حاصل نمیشود .

یا آنقدر از داروها و مواد بی حس کننده استفاده میکنند که عملا رابطه شان از یک معاشقه و فرآیندی انسانی ، به یک کار ماشینی و عاری از احساس تبدیل میشود و زن احساس میکند تنها وسیله انجام رابطه جنسی برای همسرش هست و دیگر هیچ .

باور های نادرست

باور نادرست دیگری هم وجود دارد که لازم است این باور غلط را نیز مورد موشکافی قرار داد.عده ای تصور میکنند ، واژینیسموس معادل سردمزاجی و تنفر از رابطه جنسی است. در حالی که چنین چیزی واقعیت نداشته و واژینیسموس ریشه در ترس و احساس عدم امنیت دارد و همیشه همراه با سرد مزاجی نیست. حتی در مواردی زوجه به علت هیجان و میل جنسی بالایی که در وجودش نهفته است دچار واکنشهای ناخواسته و حتی اسپاسم عضلات واژن میشود و نمیتواند رابطه جنسی داشته باشد.

با توضیحاتی که عرض شد ، آگاهی مناسبی فراهم شده که به موضوع درمان این مشکل بپردازیم. برای مطالعه روشهای دارویی و غیر دارویی درمان این مشکل ، مقالات زیر را دنبال نمایید :

راهکارهای غیردارویی و آگاهی بخش در مورد واژینیسموس و ترس از رابطه جنسی

آشنایی با داروها و درمان هومیوپاتی در واژینیسموس و ترس از رابطه جنسی

مشاوره برای درمان واژینیسموس در تلگرام:jalalmir@

(پیشنهاد میکنیم برای آگاهی کامل درباره طب هومیوپاتی و چگونگی درمان بیماریها بوسیله این روش درمانی سایر مقالات سایت که در مورد طب هومیوپاتی  نوشته شده است  را هم مطالعه نمایید .)

( مطالب مرتبط با موضوع ناباروری :

درمان ناباروری بوسیله طب هومیوپاتی

ناباروری ناشی از مشکلات اسپرم و درمان آن بوسیله طب هومیوپاتی

نچرخیدن جنین در رحم و کمکهای دارویی طب هومیوپاتی

درمان ناباروری روستاییان بوسیله طب هومیوپاتی و پوشش هزینه ها توسط شرکت بیمه برکت )

(لطفا” توجه داشته باشید که درمان مشکلات در طب هومیوپاتی (HOLISTIC AND ALTERNATIVE MEDICINE)بوسیله مصرف داروهای این روش درمانی که پزشک برای مراجعه کنندگان تجویز میکند ، اتفاق می افتد .  طب هومیوپاتی کاملا” با  هیپنوتیزم و یا روان درمانی و روان کاوی ، انرژی درمانی و طب سنتی (ایرانی)(اسلامی) ، فرآدرمانی و طب گیاهی و … تفاوت عمیق دارد و نباید با یکدیگر اشتباه گرفته شوند.)

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *