نچرخیدن سر جنین و طب هومیوپاتی
آیا در مواردی که سر جنین در رحم نچرخیده است ، میتوان از طب هومیوپاتی استفاده کرد؟

نویسنده : دکتر جلال میرعبداله

نچرخیدن سر جنین و طب هومیوپاتی

یکی از موارد مهمی که پزشکان ناچار میشوند سزارین caesarean section  برای یک خانم باردار انتخاب نمایند، نچرخیدن سر جنین است.

علت

این موضوع دو علت عمده میتواند داشته باشد. مشکل آناتومیکی در جنین و یا رحم و جفت وجود دارد و به خاطر آن چرخش جنین ناممکن است ، مثلا شکل رحم غیر طبیعی است و یا بند ناف دور گردن جنین قرار گرفته ، یا اندازه جنین خیلی بزرگ است و یا جفت سر راهی وجود دارد و…  . در مواردی که جنین نچرخیده است ممکن است وضعیت بریچ وجود داشته باشد و جنین با باسن و یا پاها در مسیر کانال زایمانی قرار گرفته باشد .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نچرخیدن سر جنین و طب هومیوپاتی

در این موارد حتما باید سزارین انجام شود . اما یکی دیگر از علل نچرخیدن جنین ، عملکرد نادرست عضلات دیواره رحم و حرکات جنین است که برای چرخیدن او ناکافی میباشد. در صورتی که مشکل ساختاری و آناتومی وجود داشته باشد ، لازم است با مشورت پزشک متخصص زنان و زایمان در موعد مقرر به سزارین اقدام نمود .

اما در صورتی که در پایش پیش از تولد و سونوگرافی و… مشکل آناتومیک مشاهده نشد و جنین در سلامت کامل باشد و خطری او را تهدید نکند ، میتوان از درمان دارویی طب هومیوپاتی استفاده کرد تا جنین به شکل درست در رحم تغییر مکان دهد و نیاز به سزارین برطرف گردد .

طب هومیوپاتی

طب هومیوپاتی با تجویز داروی با منشاء گیاهی میتواند باعث اصلاح عملکرد عضلات رحم شده و جنین چرخش طبیعی خود را انجام دهد .این عدم چرخش جنین که باعث نگرانی و تشویش مادر و خانواده او میشود، پس از مصرف دارو توسط مادر ، اصلاح شده و زایمان به شکل طبیعی انجام میشود. گزارشهای موفقیت آمیز متعددی از این رخداد جالب توسط پزشکان هومیوپات (و اینجانب ) مشاهده و ثبت شده است .

در مواردی که اشکال ساختاری و اناتومیک وجود دارد، لازم است سزارین صورت بگیرد.البته در این موارد نیز لازم است اجازه داد جنین تمامی مراحل رشد خود را طی کرده و عجله ای برای بیرون کشیدن جنین از رحم به خرج نداد.با سونوگرافی و سایر اقدامات پاراکلینیکی امکان پایش وضعیت جنین وجود دارد و تنها زمانی لازم است سزارین انجام شود که دردهای زایمانی شروع شده و یا سلامت جنین و یا مادر به هر شکلی در معرض خطر باشد.

نچرخیدن سر جنین و طب هومیوپاتی
  1. چرا طب هومیوپاتی همچنان تحت پوشش بیمه اجباری کشور سوئیس قرار خواهد داشت ؟
  2. طب هومیوپاتی چگونه بیماری ها را درمان میکند ؟
  3. آیا طب هومیوپاتی یک روش درمانی قانونمند  است؟
  4. آیا ناباروری ناشی از مشکلات اسپرم با طب هومیوپاتی درمان میشود؟
  5. مجله اینترنتی تندرستی و طب مکمل “سلامتم “
  6. درمان (wart) زگیل دست ، انگشتان و ناخن بوسیله طب هومیوپاتی

  7. ترس از رابطه جنسی ، واژینیسموس و درمان آن بوسیله طب هومیوپاتی
  8. غم باد چیست ؟ آیا با طب هومیوپاتی قابل درمان است ؟

(درمان مشکلات در طب هومیوپاتی (HOLISTIC AND ALTERNATIVE MEDICINE)بوسیله مصرف داروهای این روش درمانی که پزشک برای مراجعه کنندگان تجویز میکند ، اتفاق می افتد .  طب هومیوپاتی کاملا” با  هیپنوتیزم و یا روان درمانی و روان کاوی ، انرژی درمانی و طب سنتی (ایرانی)(اسلامی) ، فرآدرمانی و طب گیاهی ، آیورودا ، کایروپرکتیک و … تفاوت عمیق دارد.)

غم باد چیست ؟

نویسنده : دکتر جلال میرعبداله

غم باد  GLOBUS HYSTERICUS

غم باد globus hystericus : حتما این اصطلاح در گفتگو های روزانه شنیده اید. غم باد به طور ساده به عارضه ای گفته میشود که ناشی از سوگ grief عمیق و شوک عاطفی شدید و ناگهانی است  . فرد به علل مختلف نتوانسته یا نخواسته فشار ناشی از این اتفاق را تخلیه کند و همه نیروی مخرب این رخداد به درون فرد منتقل شده و او را بیمار کرده است .

علائم غم باد globus hystericus

علائم شایع این مشکل شامل احساس بغض و یا توده در ناحیه گلو و یا مشکل بلع می باشد . عمده بیماران تاکید میکنند که این مشکل بعد از آن اتفاق مشخص بروز کرده است و آن را به خاطر میاورند .

علائم دیگر غم باد به صورت کم حرفی ، گوشه گیری ، احساس افسردگی depression ، غم عمیق و… است .

این مشکل در طب رایج در دسته مشکلات سایکوسوماتیک psychosomatic  یا روان تنی قرار میگیرد .

این بیماری ها شامل مشکلات جسمی میشوند که از مشکلات ذهنی و عاطفی نشآت میگیرند . همچنین در طب رایج اصطلاح گلوبوس هیستریکوس  globus hystericus وجود دارد که همان احساس وجود بغض یا توده و تنگی در ناحیه گلو و ناشی از مشکلات عاطفی می باشد.

حتی این مشکل میتواند در زمان بارداری و یا پس از باداری به صورت افسردگی دوران بارداری و افسردگی پس از زایمان خودش را نشان دهد .

غم باد GLOBUS HYSTERICUS و درمان بوسیله طب هومیوپاتی HOMEOPATHY

غم باد GLOBUS HYSTERICUS

 

لازم به ذکر است این مشکل بیشترین تاثیر جسمانی خود را روی دو قسمت از بدن اعمال مینماید .

مورد اول غده تیرویید thyroid می باشد . افرادی که دچار واکنشهای سوگواری و غم باد میشوند ممکن است دچار اختلال غده تیرویید ( شامل کم کاری و پرکاری ) ویا بزرگ شده آن ، ایجاد گره و توده ،کیست و حتی سرطان در این ناحیه شوند . بزرگ شدن غده تیرویید عموما به کم بود ید مربوط می باشد . اما کمبود ید به تنهایی عامل بزرگ شدن غده تیرویید و ایجاد گواتر نمی باشد و مشکلات عاطفی نیز در این بیماری دخیل می باشند .

مورد دوم دستگاه تنفسی است و بیمار ممکن است دچار احساس تنگی نفس ، وجود فشار روی قفسه سینه ، کم بود اکسیژن و… شود که به خاطر این موارد ، بیمار تمایل به آه کشیدن  sighing و  نفسهای عمیق دارد.

سوگ،غم،بغض دائمی و غم باد بوسیله طب هومیوپاتی به خوبی درمان میشوند

سوگ،غم،بغض دائمی و غم باد

این اتفاق و بیماری گاه چنان در وجود فرد ریشه دوانیده و یا  در بافت فرهنگی او پذیرفته شده است که به عنوان یک مشکل و بیماری محسوب نشده و فرد برای رفع آن مراجعه نمینماید .عمدتا زمانی برای درمان اقدام میکند که دچار یک عارضه جسمی عمیق میگردد .

درمان

توصیه میکنیم اگر خودتان و یا اطرافیانتان به خاطر از دست دادن یکی از عزیزان و یا شکست عاطفی و شوک های روحی دچار احساس بغض پایدار  هستید . یا احساس وجود توده و تنگی در ناحیه گلو و یا مشکلات تیرویید هستید و همیشه آه میکشید ، آن را جدی بگیرید و برای درمان مراجعه نمایید .

این مشکل به شکل بسیار موفقیت آمیز و فوری بوسیله طب هومیوپاتی homeopathy درمان میگردد و جلوی ایجاد عوارض جسمی بعدی را خواهد گرفت .

موارد متعددی از بیمارانی را به خاطر میاورم که با شکایت احساس بغض همیشگی که بعد از فوت یکی از عزیزانشان بروز کرده مراجعه کرده اند و بعد از مصرف داروی ویزیت اول ، درمان شده اند .

حتی بیماری های جسمی ناشی از سوگواری و شوکهای عاطفی نیز به خوبی درمان میگردند.

مثلا بیماری که بعد از شکست در رابطه عاطفی دچار زخم معده شده است و یا بعد از فوت والدینش دچار آسم و یا سندرم روده تحریک پذیر شده است ، به خوبی با داروهای طب هومیوپاتی درمان میشوند.

( در مورد سندرم روده تحریک پذیر مقاله کاملی در سایت وجود دارد که میتوانید برای مطالعه آن اینجا کلیک نمایید . )

کلیه عوارض و بیماریهای ناشی از سوگواری و روابط عاطفی ناکامل در صورتی که به بیماریهای عمیق و برگشت ناپذیر ( مانند دیابت و یا سرطان و… ) منتج نشده باشد ، با موفقیت بوسیله داروهای طب هومیوپاتی درمان میشوند .

چند نمونه :

۱- خانمی بعد از شنیدن خبر شهادت پدرش در زمان جنگ تا حدود دو سال قبل از احساس پایدار وجود تنگی و بغض در ناحیه گلو شکایت میکرد . وی با دارویی که از گیاه ایگنیشیا  ignatia تهیه میشود درمان گردید.

۲- خانمی که صحنه فوت و احیای قبلی خواهرش را از نزدیک دیده بود ، سالها دچار سردرد شده بود  . و که با دارویی که از ترکیبات کلرید سدیم تهیه میشود درمان گردید .

۳- آقایی که بر اثر شکست در رابطه عاطفی بیش از دو دهه دچار انواع مشکلات گوارشی بود . ، خانمی که به خاطر فوت همسرش دچار درد های عضلانی و احساس بغض همیشگی و ضعف بود  . و تعداد زیادی از بیمارانی شبیه این موارد با درمان طب هومیوپاتی در مدت کمی سلامتی خود را بازیافتند .

کلام آخر

برای رهایی از این احساس دردآور و بیماری تلخ و تاریک ، زودتر اقدام کنید تا روشنایی و عبور از خاطرات و رنج ها را تجربه کنید .

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید!

 

  1. درمان (wart) زگیل دست ، انگشتان و ناخن بوسیله طب هومیوپاتی

  2. ترس از رابطه جنسی ، واژینیسموس و درمان آن بوسیله طب هومیوپاتی
  3. برای آشنایی با مفهوم “طب کل نگر”  اینجا کلیک کنید .
  4. برای آشنایی با دانش داروسازی طب هومیوپاتی اینجا کلیک کنید .
  5. برای آنکه بدانید داروهای هومیوپاتی چطور بیماری را درمان میکنند اینجا کلیک کنید .
  6. چرا طب هومیوپاتی همچنان تحت پوشش بیمه اجباری کشور سوئیس قرار خواهد داشت ؟
  7. طب هومیوپاتی چگونه بیماری ها را درمان میکند ؟
  8. آیا طب هومیوپاتی یک روش درمانی قانونمند است؟
  9. مجله اینترنتی تندرستی و طب مکمل “سلامتم “

(درمان مشکلات در طب هومیوپاتی (HOLISTIC AND ALTERNATIVE MEDICINE)بوسیله مصرف داروهای این روش درمانی که پزشک برای مراجعه کنندگان تجویز میکند ، اتفاق می افتد .  طب هومیوپاتی با  هیپنوتیزم و یا روان درمانی و روان کاوی ، انرژی درمانی و طب سنتی (ایرانی)(اسلامی) ، فرآدرمانی و طب گیاهی و … تفاوت دارد .)