هومیوپاتی واژینیسموس homeopathy vaginismus دکتر جلال میرعبداله iranhomeopathymedicine.com

درمان دارویی بوسیله طب هومیوپاتی

نویسنده : دکتر جلال میرعبداله

{توصیه میکنیم برای بهره مندی بهتر از مطالب ، پیش از مطالعه این نوشتار ، دو مقاله دیگر مرتبط با این موضوع را نیز مطالعه نمایید :

۱- ترس از رابطه جنسی و واژینیسموس را میشناسید؟

۲-ترس از رابطه جنسی و احساس عدم امنیت چقدر با هم مرتبط هستند؟

۳-راهکارهای غیردارویی و آگاهی بخش در مورد واژینیسموس و ترس از رابطه جنسی }

آگاهی پیش از شروع درمان

پیش ازمراجعه به پزشک هومیوپات ،  لازم است با این روش درمانی و اینکه چطور به درمان بیماری ها میپردازد آشنا شوید. ما تلاش کرده ایم در مقاله هایی به زبان ساده که در صفحه اصلی سایت قرار دارد ، شما را با طب هومیوپاتی و داروهای این طب ،آشنا نماییم .

پس از گفتگو با مراجعه کنندگان و گرفتن شرح حال مشکلات ایشان توسط پزشک هومیوپات و بررسی شرایط  و علل بوجود آورنده و یا تداوم بخش این مشکل ، پزشک تصمیم میگیرد که به تنهایی از درمان دارویی طب هومیوپاتی استفاده نموده و یا در صورت صلاحدید ، از سایر روشهای درمانی مانند روان درمانی ، مشاوره و…  نیز کمک گرفته شود.در عمده موارد ، به سایر روشهای درمانی نیازی نخواهد بود و تنها با مصرف  داروهای هومیوپاتی به نتیجه مطلوب دست خواهید یافت.

همچنین بهترین نتیجه زمانی حاصل میشود که زوج و زوجه هردو به درمانگر مراجعه کنند و هردو نقش سازنده و مسئولیت خود را در برطرف کردن این موضوع ببینند و با پزشک و یکدیگر همراهی نمایند.

واژینیسموس  و ترس از رابطه جنسی ( دخول ، مقاربت ، جماع ، سکس ، زناشویی ) علل مختلف و گونه های مجزایی دارد که در طب هومیوپاتی به خوبی از یکدیگر تفکیک شده و درمان دارویی مخصوص به خود را مطالبه میکند.

علل مشکل در طب هومیوپاتی

در طب هومیوپاتی به دلیل اینکه یافتن ریشه یک مشکل اهمیت بسیاری دارد و هر بیماری و مشکلی میتواند به علت مخصوص به خود رخ دهد ، در نتیجه تقسیم بندی علل این موضوع به ما کمک میکند تا درمان فرد ، بسیار عمیق و ریشه دار صورت گیرد و بدون ایجاد عوارض دارویی و یا ایجاد انواع رنج و زحمت و تمرینهای مشقت بار ، مشکل برطرف گردد.

در پایان شما را با برخی از علل این مشکل آشنا کرده و توضیحاتی پیرامون علائم و درمانهای هومیوپاتی ارائه خواهیم کرد.

تجربه های ناخوشایند احساسی :

مثلا خانمی در دوران کودکی و یا نوجوانی تجربیات احساسی ناخوشایند مانند دور شدن از والدین ، طلاق والدین ، مرگ یکی یا هردو والد را تجربه کرده است و یا در دوران نوجوانی یا جوانی تجربه شکست در عشق را داشته است .

این فرد به طور ناخوداگاه وبرای اینکه خود را از گزند آسیبهای احساسی دور نگه دارد دیواری به دور خود میکشد و احساسات را در خود نگه میدارد و به کسی بروز نمیدهد.این افراد عموما به سمت افسردگی و غم و بی خوابی میروند و دچار مشکلات تیرویید ، مشکلات قاعدگی ، خشکی واژن ، یبوست ، افزایش وزن ، و… میشوند و هنگام مواجه با همسر خود دچار وضعیتی میشوند که گویی فرد مقابل میخواهد به حریم احساسی انها تجاوز کند و به این دلیل ناخودآگاه دچار ترس و حتی اسپاسم میشوند.

برای درمان مشکلات اینچنینی در طب هومیوپاتی از داروهای گوناگونی استفاده میکنیم که مهمترین داروی این مشکل از کلرید سدیم تهیه میشود.

مشاوره هومیوپاتی برای واژینیسموس در تلگرام:jalalmir@

ترس ناشی از پیش بینی :

این مشکل عمدتا در افراد تحصیل کرده و سطح بالای اجتماع رخ میدهد.

همچنین در افرادی که در اولین رابطه زناشویی ( دخول ، مقاربت ، جماع ، سکس ، زناشویی ) دچار ترسهای شدید هستند دیده میشود . معمولا ترس از اینکه اتفاق ناگوار یا غیر قابل پیش بینی رخ دهد و یا آسیب دیدگی و… رخ دهد باعث بروز این ترسها میشود .

شامل آدمهایی که هوش و ادراکی بیش از متوسط جامعه دارند و همیشه در ذهن خود اتفاقات را پیش بینی نموده و به خاطر این ترسی ناخودآگاه از آینده و اتفاقاتی که شاید برایشان رخ دهد ، دارند.

این افراد مشکل سرد مزاجی نداشته و حتی میتوانند میل جنسی بالایی داشته باشند اما آنقدر ذهنشان در حال حلاجی و ساختن تصورات غیرواقعی از رابطه جنسی است که دچار ترس و هیجان زدگی و اسپاسم میشوند . این افراد اگر هم بتوانند رابطه جنسی داشته باشند ،  دچار درد حین رابطه شده و از آن لذتی نمیبرند.(مردانی که دچار چنین مشکلی هستند عموما دچار انزال زود رس میشوند.)

از مهمترین داروهای چنین مشکلی میتوان به دارویی که از گیاه جلزمیوم GELSEMIUM ویا اکونایت ACONITE و یا لیکوپودیوم LYCOPODIUM تهیه میشود و یا دارویی که از نیترات نقره  ARGENTUM NITRICUM و یا از سیلیس  SILICA تهیه میشود اشاره کرد.

Aconitum_napellus_flower

گیاه اکونایت (تاج الملوک )

1 (14)

گیاه لیکوپودیوم ( پنجه گرگ )

اسپاسم ناشی از هیجانات عصبی :

در این موارد فرد عموما دچار حالتهای هیستریک و تنشهای عصبی و احساسی است و نمیتواند با احساسات خود به درستی  روبه رو شده و همیشه آنها را به شکل نامناسبی به همسرخود انتقال میدهد .مثلا فرد به رابطه جنسی نیاز دارد اما نمیتواند آن را ابراز کند و واکنشهای عصبی بروز میدهد و حین رابطه دچار عصبانیت ، فوران احساسات ، تغییر خلق و نهایا اسپاسم و درد شدید میشود.

همچنین افرادی نیز از شدت میل جنسی بالا دچار واژینیسموس میشوند .

یکی از بهترین داروهای برطرف کردن این مشکل از فلز پلاتین تهیه میشود.

 

بیزاری از رابطه و خشکی واژن و درد حین نزدیکی dysparonia:

یکی از شایعترین علت های واژینیسموس و البته سرد مزاجی مشکلی است که به خاطر اختلالات هورمونی در خانمها رخ میدهد.بنا به دلایل مختلف مانند مصرف غذاهای حاوی هورمون ، عفونتهای ویروسی ، بیماریهای وراثتی ، مشکلات تخمدانها و غده هیپوفیز و فوق کلیوی و… تعادل هورمونی خانمها به هم میریزد و ایشان دچار انواع مشکلات جسمی و روحی میشوند.

همچنین سرکوب احساسات زنانه در خانواده هایی که سخت گیری های بی دلیل دارند باعث به هم خوردن هورمونهای زنانگی و ایجاد کیست تخمدان ، مشکلات گوارشی ، رشد موهای زائد ، مشکلات دستگاه ادراری و… و ایجاد بیزاری و ترس از رابطه جنسی و خشکی واژن میشود.

همچنین بیشترین علت ایجاد واژینیسموس ثانویه نیزبه خاطر وجود چنین شرایطی است . یعنی خانم دچار مشکلات هورمونی و خشکی واژن شده است و یا همسر و اطرافیانش و یا جامعه به شکلهای مختلف احساسات و زنانگی او را سرکوب نموده اند و فرد دچار حس تنفر و ترس میگردد.

چنین مشکلی بوسیله طیفی از داروهای هومیوپاتی درمان میشود که از مهمترین آنها میتوان به دارویی که از ماهی مرکب (sepia )  تهیه میشود و یا دارویی که از گیاه ignatia amara تهیه میشود اشاره کرد.

cuttlefish3

ماهی سپیا  (ماهی مرکب )( CUTTLE FISH)

09122117180345G

گیاه ایگنیشیا (IGNATIA )

ترس از رابطه به خاطر احساس عدم امنیت insecurity :

این مشکل در کسانی رخ میدهد که تعادل برخی از یونهای بدن ایشان مانند کلسیم به هم ریخته است و یا از دوران نوزادی در شرایطی قرار گرفته اند که امنیت آنها در خطر قرار داشته است .مثلا مراقبت کافی و یا تغذیه مناسبی دوران شیرخوارگی نداشته اند ، در شرایط ترس و دلهره به سر برده اند و یا دچار برخی بیماریها شده اند که به متابولیسم عنصر کلسیم و فسفر بدنشان ضربه زده .

این افراد دچار افزایش وزن ، کم کاری تیرویید ، سرمایی شدن ،تعریق فراوان ، احساس ترس از تنهایی ، یبوست ، کمر درد و انواع دردهای مفاصل و … میشوند.

برای این وضعیت یکی از بهترین داروهای طب هومیوپاتی دارویی است که از صدف دریایی تهیه میشود .

1

کالکاریا کاربونیکا (CALCAREA CARBONICA )

 

درد، تنفر و ترس از رابطه به دلیل تجربیات ناخوشایند جنسی در کودکی ، سابقه سوء استفاده جنسی ،تجاوز rape – sexual abuse:

در چنین شرایطی واضح است که فرد برای انجام رابطه جنسی دچار مشکل گردد و نتواند رابطه جنسی داشته باشد.

یکی از داروهای مهم این مشکل ، از گیاهی به نام ” زبان در قفا ”  staphisagria تهیه میشود.

images (14)

گیاه استافیزاگریا (STAPHISAGRIA )(زبان در قفا )

احساس ترس و یا بیزاری ناشی از باورهای نادرست درباره مسائل جنسی :

افرادی که در کودکی در معرض باورهای غلطی همچون پلید بودن یا گناه بودن رابطه جنسی بوده و یا جنس مخالف را ترسناک یا کثیف میدانند در این گروه قرار میگیرند.این گروه ممکن است میل جنسی طبیعی و یا زیاد داشته باشند اما درگیری ذهنی با این باورها  داشته و نمیتوانند رابطه جنسی عادی داشته باشند و یا دچار ترس و رابطه دردناک میشوند.

دارویی که از یک گونه گیاه  شقایق به نام pulsatilla nigricans   و یا دارویی که از درخت  thuja و یا از گونه ای  گل لیلیوم به نام  lilium tigrinum   تهیه میشوند از داروهای مهم این گروه از افراد هستند.

images (6)

گیاه زنبق ببری (LILIUM TIGRINUM )

Pulsatilla

گیاه پولساتیلا ( PULSATILLA ) (گونه ای شقایق )

اسپاسمهای عضلات واژن همراه با اسپاسم سایر عضلات :

در مورد اینکه افراد این گروه را در تقسیم بندی واژینیسموس قرار دهیم ، اختلاف نظر وجود دارد .زیرا اسپاسم در این افراد در سایر اعضا نیز دیده میشود و  منحصر به واژن نمیباشد .

گونه از گیاه کاکتوس برای تیهه داروی این افراد مورد استفاده قرار میگیرد.

cactus_grandiflorusnn

گیاه کاکتوس گراند (گونه ای کاکتوس که در شب گل میدهد)

ترس از آسیب دیدن :

این افراد همیشه ذهنشان درگیر ترس از آسیب دیدن و تصادف و زمین خوردن و… است و اتفاقا استعداد زیادی برای این موارد دارند و با کوچکترین آسیبی دچار خونریزی و کبودی میشوند. خصوصا هنگام رابطه جنسی احساس میکنند بدنشان در حال سوراخ شدن و آسیب شدید است و به هیچ وجه نمی خواهند همسرشان به ایشان نزدیک شود و یا لمسشان کند.

این افراد با دارویی که از گیاه همیشه بهار کوهی به دست می آید درمان میشوند.

Arnica-montana

گل همیشه بهار کوهی (ARNICA )

اینها تنها نمونه ای از علل ایجاد کننده و داروهای درمان کننده واژینیسموس و ترس از رابطه جنسی بودند و به خاطر طولانی نشدن مقاله از ذکر سایر جزییات اجتناب مینماییم.

امیدواریم با مطالعه این مقاله آگاهی مناسبی نسبت به این مشکل و همینطور امیدواری لازم برای درمان را کسب کرده باشید و بتوانید برای درمان اقدام نمایید.

(پیشنهاد میکنیم برای آگاهی کامل درباره طب هومیوپاتی و چگونگی درمان بیماریها بوسیله این روش درمانی سایر مقالات سایت که در مورد طب هومیوپاتی  نوشته شده است  را هم مطالعه نمایید .)

( مطالب مرتبط با موضوع ناباروری :

درمان ناباروری بوسیله طب هومیوپاتی

ناباروری ناشی از مشکلات اسپرم و درمان آن بوسیله طب هومیوپاتی

نچرخیدن جنین در رحم و کمکهای دارویی طب هومیوپاتی

درمان ناباروری روستاییان بوسیله طب هومیوپاتی و پوشش هزینه ها توسط شرکت بیمه برکت )

  1. درد سیاتیک و درمان آن بوسیله طب هومیوپاتی 
  2. چرا طب هومیوپاتی همچنان تحت پوشش بیمه اجباری کشور سوئیس قرار خواهد داشت ؟
  3. طب هومیوپاتی چگونه بیماری ها را درمان میکند ؟
  4. آیا طب هومیوپاتی یک روش درمانی قانونمند است؟
  5. آیا درمان هومیوپاتی خرافات و بی اثر است؟۱۰ باور نادرست در مورد طب هومیوپاتی!

مشاوره هومیوپاتی برای واژینیسموس در تلگرام:jalalmir@

(لطفا” توجه داشته باشید که درمان مشکلات در طب هومیوپاتی (HOLISTIC AND ALTERNATIVE MEDICINE)بوسیله مصرف داروهای این روش درمانی که پزشک برای مراجعه کنندگان تجویز میکند ، اتفاق می افتد .  طب هومیوپاتی کاملا” با  هیپنوتیزم و یا روان درمانی و روان کاوی ، انرژی درمانی و طب سنتی (ایرانی)(اسلامی) ، فرآدرمانی و طب گیاهی و … تفاوت عمیق دارد و نباید با یکدیگر اشتباه گرفته شوند.)

مشاوره هومیوپاتی برای واژینیسموس در تلگرام:jalalmir@

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *