غم باد چیست ؟

نویسنده : دکتر جلال میرعبداله

غم باد  GLOBUS HYSTERICUS

غم باد globus hystericus : حتما این اصطلاح در گفتگو های روزانه شنیده اید. غم باد به طور ساده به عارضه ای گفته میشود که ناشی از سوگ grief عمیق و شوک عاطفی شدید و ناگهانی است  . فرد به علل مختلف نتوانسته یا نخواسته فشار ناشی از این اتفاق را تخلیه کند و همه نیروی مخرب این رخداد به درون فرد منتقل شده و او را بیمار کرده است .

علائم غم باد globus hystericus

علائم شایع این مشکل شامل احساس بغض و یا توده در ناحیه گلو و یا مشکل بلع می باشد . عمده بیماران تاکید میکنند که این مشکل بعد از آن اتفاق مشخص بروز کرده است و آن را به خاطر میاورند .

علائم دیگر غم باد به صورت کم حرفی ، گوشه گیری ، احساس افسردگی depression ، غم عمیق و… است .

این مشکل در طب رایج در دسته مشکلات سایکوسوماتیک psychosomatic  یا روان تنی قرار میگیرد .

این بیماری ها شامل مشکلات جسمی میشوند که از مشکلات ذهنی و عاطفی نشآت میگیرند . همچنین در طب رایج اصطلاح گلوبوس هیستریکوس  globus hystericus وجود دارد که همان احساس وجود بغض یا توده و تنگی در ناحیه گلو و ناشی از مشکلات عاطفی می باشد.

حتی این مشکل میتواند در زمان بارداری و یا پس از باداری به صورت افسردگی دوران بارداری و افسردگی پس از زایمان خودش را نشان دهد .

غم باد GLOBUS HYSTERICUS و درمان بوسیله طب هومیوپاتی HOMEOPATHY

غم باد GLOBUS HYSTERICUS

 

لازم به ذکر است این مشکل بیشترین تاثیر جسمانی خود را روی دو قسمت از بدن اعمال مینماید .

مورد اول غده تیرویید thyroid می باشد . افرادی که دچار واکنشهای سوگواری و غم باد میشوند ممکن است دچار اختلال غده تیرویید ( شامل کم کاری و پرکاری ) ویا بزرگ شده آن ، ایجاد گره و توده ،کیست و حتی سرطان در این ناحیه شوند . بزرگ شدن غده تیرویید عموما به کم بود ید مربوط می باشد . اما کمبود ید به تنهایی عامل بزرگ شدن غده تیرویید و ایجاد گواتر نمی باشد و مشکلات عاطفی نیز در این بیماری دخیل می باشند .

مورد دوم دستگاه تنفسی است و بیمار ممکن است دچار احساس تنگی نفس ، وجود فشار روی قفسه سینه ، کم بود اکسیژن و… شود که به خاطر این موارد ، بیمار تمایل به آه کشیدن  sighing و  نفسهای عمیق دارد.

سوگ،غم،بغض دائمی و غم باد بوسیله طب هومیوپاتی به خوبی درمان میشوند

سوگ،غم،بغض دائمی و غم باد

این اتفاق و بیماری گاه چنان در وجود فرد ریشه دوانیده و یا  در بافت فرهنگی او پذیرفته شده است که به عنوان یک مشکل و بیماری محسوب نشده و فرد برای رفع آن مراجعه نمینماید .عمدتا زمانی برای درمان اقدام میکند که دچار یک عارضه جسمی عمیق میگردد .

درمان

توصیه میکنیم اگر خودتان و یا اطرافیانتان به خاطر از دست دادن یکی از عزیزان و یا شکست عاطفی و شوک های روحی دچار احساس بغض پایدار  هستید . یا احساس وجود توده و تنگی در ناحیه گلو و یا مشکلات تیرویید هستید و همیشه آه میکشید ، آن را جدی بگیرید و برای درمان مراجعه نمایید .

این مشکل به شکل بسیار موفقیت آمیز و فوری بوسیله طب هومیوپاتی homeopathy درمان میگردد و جلوی ایجاد عوارض جسمی بعدی را خواهد گرفت .

موارد متعددی از بیمارانی را به خاطر میاورم که با شکایت احساس بغض همیشگی که بعد از فوت یکی از عزیزانشان بروز کرده مراجعه کرده اند و بعد از مصرف داروی ویزیت اول ، درمان شده اند .

حتی بیماری های جسمی ناشی از سوگواری و شوکهای عاطفی نیز به خوبی درمان میگردند.

مثلا بیماری که بعد از شکست در رابطه عاطفی دچار زخم معده شده است و یا بعد از فوت والدینش دچار آسم و یا سندرم روده تحریک پذیر شده است ، به خوبی با داروهای طب هومیوپاتی درمان میشوند.

( در مورد سندرم روده تحریک پذیر مقاله کاملی در سایت وجود دارد که میتوانید برای مطالعه آن اینجا کلیک نمایید . )

کلیه عوارض و بیماریهای ناشی از سوگواری و روابط عاطفی ناکامل در صورتی که به بیماریهای عمیق و برگشت ناپذیر ( مانند دیابت و یا سرطان و… ) منتج نشده باشد ، با موفقیت بوسیله داروهای طب هومیوپاتی درمان میشوند .

چند نمونه :

۱- خانمی بعد از شنیدن خبر شهادت پدرش در زمان جنگ تا حدود دو سال قبل از احساس پایدار وجود تنگی و بغض در ناحیه گلو شکایت میکرد . وی با دارویی که از گیاه ایگنیشیا  ignatia تهیه میشود درمان گردید.

۲- خانمی که صحنه فوت و احیای قبلی خواهرش را از نزدیک دیده بود ، سالها دچار سردرد شده بود  . و که با دارویی که از ترکیبات کلرید سدیم تهیه میشود درمان گردید .

۳- آقایی که بر اثر شکست در رابطه عاطفی بیش از دو دهه دچار انواع مشکلات گوارشی بود . ، خانمی که به خاطر فوت همسرش دچار درد های عضلانی و احساس بغض همیشگی و ضعف بود  . و تعداد زیادی از بیمارانی شبیه این موارد با درمان طب هومیوپاتی در مدت کمی سلامتی خود را بازیافتند .

کلام آخر

برای رهایی از این احساس دردآور و بیماری تلخ و تاریک ، زودتر اقدام کنید تا روشنایی و عبور از خاطرات و رنج ها را تجربه کنید .

مطالعه مقالات زیر را از دست ندهید!

 

  1. درمان (wart) زگیل دست ، انگشتان و ناخن بوسیله طب هومیوپاتی

  2. ترس از رابطه جنسی ، واژینیسموس و درمان آن بوسیله طب هومیوپاتی
  3. برای آشنایی با مفهوم “طب کل نگر”  اینجا کلیک کنید .
  4. برای آشنایی با دانش داروسازی طب هومیوپاتی اینجا کلیک کنید .
  5. برای آنکه بدانید داروهای هومیوپاتی چطور بیماری را درمان میکنند اینجا کلیک کنید .
  6. چرا طب هومیوپاتی همچنان تحت پوشش بیمه اجباری کشور سوئیس قرار خواهد داشت ؟
  7. طب هومیوپاتی چگونه بیماری ها را درمان میکند ؟
  8. آیا طب هومیوپاتی یک روش درمانی قانونمند است؟
  9. مجله اینترنتی تندرستی و طب مکمل “سلامتم “

(درمان مشکلات در طب هومیوپاتی (HOLISTIC AND ALTERNATIVE MEDICINE)بوسیله مصرف داروهای این روش درمانی که پزشک برای مراجعه کنندگان تجویز میکند ، اتفاق می افتد .  طب هومیوپاتی با  هیپنوتیزم و یا روان درمانی و روان کاوی ، انرژی درمانی و طب سنتی (ایرانی)(اسلامی) ، فرآدرمانی و طب گیاهی و … تفاوت دارد .)

114 پاسخ
    • فاطمه
      فاطمه گفته:

      سلام منم سه هفته هست احساس میکنم گلو درد هستم ..دکتر رفتم ولی خوب نشدمم…تا بد فهمیدم این بخاطر غمبادی که تو گلوم هستش …وهمیشه احساس میکنم گردنم درد میکنه …(چند ماه پیش که میخاستم برم کربلا بازم گلو درد بودم که دکتر گفت بخاطر غمباد هست.و دارو داد خوب شدم ..)والان باید چکار کنم ؟؟؟

      پاسخ
    • مریم
      مریم گفته:

      سلام من سمت راست تیرویید یک ندول تیرویید غول آسا دارم و هر بار هم آزمایش دادم و نمونه برداری کردم گفتند خوش خیمه و هورمونهای تیرویید هم کاملا درست ترشح میشه. ندول تیرویید من از نوع کلوییدی است جدید خیلی بزرگ شده دکتر گفت بیا درش بیار میخوام ببینم ایا طب سنتی میتونه اینو از بین ببره. البته یه مدت هم دارو بهم داد اندازه ش چندان تغییر نکرد دارو رو قطع کردایا شما دارویی دارید که بتونه از بین ببره این ندول رو؟

      پاسخ
      • دکتر جلال میرعبداله
        دکتر جلال میرعبداله گفته:

        سلام
        روش درمانی که من کار میکنم طب هومیوپاتی هست و ارتباطی با طب سنتی نداره.
        در مورد مشکل شما ممکنه درمان با داروی طب هومیوپاتی موثر باشه.
        البته لازمه از نزدیک مورد بررسی قرار بگیره تا پاسخ دقیقتری بتوانم بدهم

        پاسخ
  1. افسون
    افسون گفته:

    با سلام .. من ی خانم خانه دار هستم ۲۹سالمه.. و ۴ماهه ک احساس خفگی و گرفتیگی تو ناحیه گلوم و مری دارم.. البته قبلا بخاطر ی سری مشکلات خیلی حرص خوردم..الان حتی آب جمع شده رو تو گلوم باید مثل غذا قورت بدم ..خیلی احساس بدی دارم .. شبا بدتر میشم گاهیی هم سوزش داره انگار شدیدا داد و فریاد کردم و گلوم میسوزه.درصورتیکه اصلا حتی ی بحث کوچولوهم نداشتم.. همیشه خسته و بی حالم..انگار کوه کندم ..پیش چندتا دکتر گلو رفتم ..آزمایش تیرویید و عکس از گلوم گرفتن گفتن هیچ مشکلی نداری ..همه ی دکترا بهم داروی عصاب و آرامبخش دادن ..همش خوابم ولی وقتی بیدارم بازم همون گرفتگیو دارم تو گلوم بدون هیچ فشار عصبی..ی پزشک عمومی بهم گفت باید با دستگاه از داخل گلوت عکس گرفته بشه ..تا دقیق مشخص بشه ولی موندم چکار کنم؟؟… و اینکه من اصلا نمیخام داروی اعصاب بخورم .. ی ترس بزرگی از داروی اعصاب دارم .. از شما راهنمایی میخام لطفا بگید چکار کنم؟؟ با تشکر

    پاسخ
    • حمید
      حمید گفته:

      سلام من حدود چهار ماه میشود که احساس میکنم چیزی در گلویم گیر کرده قبل از احساس که الان دارم مشکلات روحی روانی داشتم احساس دلتنگی یا افسردگی ولی الان این احساس منو خیلی اذیتم وقتی غذا میخوام احساس درد ندارم لطفا بگید چکار کنم اگر امکانش هست از طریق ایمیل جواب بدین ممنون میشم من خیلی در حالت خوبی نیستم الان با این مشکل حالت روحی ام بشتر شده لطفا رهنمایی کنید ممنون

      پاسخ
      • دکتر جلال میرعبداله
        دکتر جلال میرعبداله گفته:

        سلام . همانطور که در مقالات سایت ذکر کردم ، ریشه این مشکل ، چالشهای روحی و ذهنی فرد هست و لازمه اول آن مشکلات برطرف بشه . بهتره مراجعه کنید و درمان با طب هومیوپاتی را شروع کنیم

        پاسخ
  2. افسون
    افسون گفته:

    سلام و عرض ادب .. خیلی عذر میخام من باردار نیستم .. منظورم ۴ماهه ک این مشکلو دارم .. و من باید چ موقع بیام حضوری پیش خودتون؟ واقعا دیگه خیلی خسته شدم و این نگرانی ک واقعا مشکلی تو گلوم نباشه …گلوومو بدتر کرده .بی زحمت آدرس دقیق لطف میکنید؟؟ و ساعت کاری مطب؟

    پاسخ
    • دکتر جلال میرعبداله
      دکتر جلال میرعبداله گفته:

      سلام . عذرخواهی میکنم که متن شما را با دقت نخواندم و تصور کردم باردار هستید.

      شماره تلفن مطب و نشانی و… را در قسمت تماس با ما در سایت میتوانید ملاحظه کنید . حتما پیش از مراجعه از منشی وقت بگیرید

      پاسخ
  3. مریم
    مریم گفته:

    با سلام خسته نباشید ببخشید دکتر من خفگی گلو دارم الان دوباره آندوسکوپی انجام دادم و گفتن هیچ مشکلی نداری و خفگی گلوم از بین‌نمیره چکار کنم خسته شدم

    پاسخ
    • دکتر جلال میرعبداله
      دکتر جلال میرعبداله گفته:

      سلام . البته به بررسی حضوری و علائم بیشتری نیاز هست تا بشود گفت شما حالت گلوبوس دارید . ولی به احتمال زیاد مشکل شما گلوبوس است و طب هومیوپاتی میتواند به شما کمک کند .

      پاسخ
  4. فرهاد
    فرهاد گفته:

    سلام دکتر خسته نباشید،
    منم چند وقتیه که به این حالت دچار شدم و احساس خفگی و توده داخل گلو رو دارم،علائم پرکاری تیروئید رو هم دارم،سی سالم هستش و تا به حال به جایی مراجعه نکردم برای درمان یه مدتی دچار اضطراب و استرس و ناراحتی بودم و تقریباً الانم هستم،خواستم نظرتون رو بدونم،و همینطور قیمت تقریبی داروها و ویزیت رو بفرماییید ممنون میشم.

    پاسخ
    • دکتر جلال میرعبداله
      دکتر جلال میرعبداله گفته:

      سلام . همان طور که در مقاله هم نوشته بودم ، این مشکل با بیماری های ناحیه گلو مانند مشکلات تیرویید ممکن است مرتبط و همراه باشد . بهتره ابتدا آزمایش و سونوی تیرویید انجام بدید و بعد برای درمان اقدام کنید . کلا هزینه درمان با این روش بسیار پایین تر از سایر روشهاست و بسیار ارزان است . برای اطلاع دقیق از هزینه ها با مطب تماس بگیرید .

      پاسخ
  5. مهشید
    مهشید گفته:

    سلام و عرض ادب
    دقیقا مشکل منم همینه که دوستان گفتن
    بعد از کلی آزمایش خون های مختلف و….حتی آندوسکوپی،مشخص شد مشکل تیرویید ندارم
    ولی هم بسیار بد منش، و هم حالت گرفتی در گلو دارم به صورتی که من هم باید آب دهنم را مثل غذا قورت بدم
    حالم مخصوصاااا صبح ها خیلی بده و تهوع صبحگاهی دارم حتی نمیتونم به موهای داخل برسم نگاه کنم دست زدن که…!!!!
    مواد خوراکی مثل آدامس موز و…که حالت لزج دارن حالمو بدتر میکنه. گاهی حتی بوی غذ مخصوصا اگر تازه غذا خورده باشم، مثلا بعد از غذا توان شستن ظرف همون غذا رو ندارم حالت تهوع این توان رو ازم میگیره
    بیشتر احساس میکنم راه گلوم به هم چسبیده همش یقه لباسم یا مقنعه ام رو از گلوم جدا میگیرم با اینکه هیچ تماسی با گردنم نداشته.
    ضمن اینکه با وجود برنامه ریزی های مفصل و دقیقی که برای کارهام تنظیم کرده و در برنامه هام زمان بیشتری لحاظ میکنم ولی سر بزنگاه حالم بسیار خراب میشه به حدی که زمان رو از دست میدم
    حدود ۲۰ سال پیش هومیوپاتی انجام دادم اسم داروهاشو خاطرم نیست ولی هیچ کدوم نتیجه نداد
    یه مدت داروی داکسپین استفاده کردم حالم عالی بود ولی چون همش خواب بودم کل زندگیم مختل شده بود
    ۴۰ سالمه مجردم و بالطبع سابقه بارداری نداشته ام ولی بیماریم بسیار شبیه ویارحاملگی در بانوان باردار است

    پاسخ
    • دکتر جلال میرعبداله
      دکتر جلال میرعبداله گفته:

      سلام . مشکل شما را اگه یک درخت تصور کنم ، یک تنه دارد و تعداد زیادی شاخه و برگ و ریشه . این مشکل گلو یک شاخه از درخت مشکل است . در درمان ما تنه درخت بیماری هدف قرار میگیرد . مشکل شما هم جنبه جسمی دارد و هم روحی . احتمالا مشکلات هورمونی هم دارید . مشکل گلو بیشتر جنبه روحی دارد .
      به هر حال لازمه تشریف بیارید و درمان را شروع کنید . درمان ما برای شما موثر خواهد بود

      پاسخ
  6. عسل
    عسل گفته:

    با عرض سلام ، من نزدیک به ۶ سال هست که دچار هایپوتایروییدیسم هستم همراه با تغییر شکل و بزرگ شدگی یک طرفه غده تیرووید ، که البته بعد از یه شکست عاطفی ایجاد شد ، اما با اینکه الان تحت نظر هستم و تیروکسین مصرف میکنم ، اما هنوزم همون حس که چیزی تو گلوم هست و دارم ، و اصلا بهبود پیدا نکرده، با عصبانیت و خستگی تشدید میشه و واقعا دیگه به جایی رسیدم که تصمیم به همی تایروییدکتومی گرفتم ، 😭

    پاسخ
      • سارا
        سارا گفته:

        با سلام دکتر من الان چند روزی میشه احساس خیلی شدید افسردگی دارم خیلی از همه چیز میترسم رفتم سونوی تیروییدی گفتن تیرویید دارم و داخل تیروییدام گره وجود داره چشام اذیت میشن مخصوصا شبا نور خیلی چشمامو اذیت میکنه صدا گوشامو اذیت میکنه وقتی دراز کشیدم بلند ک میشم سرم گیج میره و اینک احساس تنگی نفس دارم همش هی میترسم نفسم ب طرز بدی بگیره خیلی احساس بدی ب همه چیز دارم نمیدونم چیکار کنم میترسم از همه چیز…حتی الان ک دارم این متنو مینویسم میترسم ک مشکلم خیلی جدی باشه!

        پاسخ
    • هانیه
      هانیه گفته:

      سلام آقای دکتر من الان حدود یک سال هست که احساس میکنم چیزی مثل لقمه درگلوم‌گیرکرده اول رفتم دکترگوارش اندوسکوپی کردگفتن مشکلی نداری بعدرفتم دکترغددازمایش وسونو‌گفتن مشکلی نداری وهیچ چیزی تو آزمایش وسونو‌نشان نداددکترگوش وحلق وبینی هم رفتم بازم گفتن مشکلی نداری اماداغون شدم همش احساس میکنم چیزی درگلوم گیرکرده ودکترا هم اصلا تشخیص نمی‌دن که مشکل من چی هست آیا شما میتونید به من کمک کنیدواقعادارم‌اذیت میشم

      پاسخ
  7. یک بیمار
    یک بیمار گفته:

    با درود
    جناب آقای دکتر بنده با ۳۸ سال سن حدود یک سال و نیم پیش یک رابطه ی محافظت شده با یک خانم بصورت صیغه داشتم ، درست یک روز بعد بدلیل استرس ناشی از ابتلا به بیماریهای مقاربتی مثل ایدز و هپاتیت و … احساس درد و گرفتگی در ناحیه ی گلو پیدا کردم طوری که درد بصورت دایمی وجود دارد و در ساعات بعدازظهر و آخر شب به اوج خود میرسد.
    همچنین موقع صرف غذا درد به حداقل ممکن میرسد. پس از مراجعه به پزشکان گوش و حلق و بینی و ریه و معده و روانپزشک و مصرف داروهای مختلف تشخیص خاصی داده نمی شد و بیماری همچنان ادامه دارد.درضمن آزمایشهای هپاتیت و ایدز بنده همگی منفی بودند و در اسکنها و رادیو گرافی مری و معده و حلق و … مشکل خاصی دیده نمیشد.
    تا اینکه پارسال با سایت جنابعالی آشنا شدم و نزد یکی از همکاران باتجربه ی شما در تهران درمان با طب هومیوپاتی را به مدت ۴ ماه انجام دادم اما متاسفانه موثر واقع نشد. تشخیص ایشان وسواس بود و داروی پتاسیم و گوگرد را بصورت ماهی یکبار بصورت مایع خوراکی تجویز نمودند.
    میخواستم بپرسم با توجه به اینکه این گلودرد و گرفتگی ، شبیه به علایم بیماری گلبوس هیستریکوس میباشد آیا بنده با تجویز داروهای مناسب این بیماری در طب هومیوپاتی – مثل ایگنیشیا که در مطالب سایت ذکر کرده اید و اینکه موارد بسیاری مثل چند خانم که پس از سالها تحمل این درد به روش هومیوپاتی درمان شده اند- درمان خواهم شد؟
    خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید.
    با سپاس

    پاسخ
  8. ملیحه
    ملیحه گفته:

    سلام آقای دکتر خسته نباشید دختر من ۱۸سال سن داره دو ماه پیش عمه آش به رحمت خدا رفت از آن موقع استرس شدید گرفت وخیل گریه و بی قراری می‌کرد مخصوصا غروب ها و از اون به بعد هر چی میخوره میگه تو گلوم میمونه وگلوش سفت و بزرگ میشه لطفا راهنماییم کنید

    پاسخ
  9. سارا
    سارا گفته:

    با سلام دکتر من الان چند روزی میشه احساس خیلی شدید افسردگی دارم خیلی از همه چیز میترسم رفتم سونوی تیروییدی گفتن تیرویید دارم و داخل تیروییدام گره وجود داره چشام اذیت میشن مخصوصا شبا نور خیلی چشمامو اذیت میکنه صدا گوشامو اذیت میکنه وقتی دراز کشیدم بلند ک میشم سرم گیج میره و اینک احساس تنگی نفس دارم همش هی میترسم نفسم ب طرز بدی بگیره خیلی احساس بدی ب همه چیز دارم نمیدونم چیکار کنم میترسم از همه چیز…حتی الان ک دارم این متنو مینویسم میترسم ک مشکلم خیلی جدی باشه!
    شبا بیشتر احساس افسردگی دارم حالا باز نسبت ب چند شب پیش بهترم ولی همش استرس دارم که ی موقع نفسم نگیره از تنگی نفس ب شدت میترسم ازمایش تیرویید ک انجام دادم ازمایش خون دکتر بهم گفت ک تیروییدم ن مر کاره ن کم کار ولی داخل تیروییدم گره وجود داره و گف تیروییدم ورم کرده خیلی احساس بدی دارم ب زندگی و همش فکر میکنم قراره با درد شدید بمیرم و فکر میکنم هیچ چیز قرار نیست قشنگ پیش بره خیلی ترس دارم از همه چیز خیلی استرس دارم…

    پاسخ
  10. حسین حسنی
    حسین حسنی گفته:

    سلام من دچار کاهش وزن شدم بعداز ازمایش خون متوجه پرکاری غده ترویید شدم بامصرف داروترویید درمان شد ولی غمباد هنوز درمان نگردیده عکس هسته ای و سونو هم گرفته ام ساکن شیرازم لطفا راهنمایی کنید

    پاسخ
    • دکتر جلال میرعبداله
      دکتر جلال میرعبداله گفته:

      سلام
      اگر احساس توده و یا گلوبوس در گلو دارید و با درمان مشکل تیرویید برطرف نشده ، میتونید از طب هومیوپاتی استفاده کنید
      لازمه با مدارک پزشکی تان مراجعه حضوری داشته باشید تا درمان را شروع کنیم و دارو بگیرید

      پاسخ
  11. محبوبه
    محبوبه گفته:

    سلام من مدت ۱۰ ماه هست که کیست ایجاد شده و شدیدا احساس نفس تنگی میکنم و با کمترین استرسی احساس میکنم متورم میشه، شبها قرص لووتیروکسین میخورم از زمانی که اسپرین میخورم کمتر احساسش میکنم، اگر ممکنه لطفا راهنماییم کنید

    پاسخ
    • دکتر جلال میرعبداله
      دکتر جلال میرعبداله گفته:

      سلام
      شرایطی که توضیح دادید نشان میده که مسائل ذهنی عاطفی زمینه اصلی مشکل تیرویید و احساس نفس تنگی است.
      همچنین تیرویید شما دچار التهاب است.
      طب هومیوپاتی میتونه برای شما موثر باشه.
      لازمه با مدارک پزشکی مراجعه کنید و درمان را شروع کنیم

      پاسخ
  12. Hedi
    Hedi گفته:

    سلام من همش دنبال دلیل برای ناراحتی و گریم شبا همش دوس دارم گریه کنم وقتی ینفر غریبه یاحتی اشنا یکم تند بام حرف میزنه اصلانمیتونم جلوگریمو بگیرم این غمباده؟؟

    پاسخ
      • آریانا
        آریانا گفته:

        سلام وقتتون بخیر
        خانومی ۳۵ ساله هستم حدود ۱۵ ساله ک ش‌کست های عاطفی پشت سرهمی رو دارم تجربه میکنم بشدت حساس شدم و هرچند وقت بغض میکنم ودچار گریه های شدید شدم طوری ک نمیتونم خودمو کنترل کنم حدود ۵ سال پیش یه توده در گلوم حس کردم و بعد ازمایش و سونوگرافی در ازمایش خونم هیچ مشکلی دیده نشده ولی سونوگرافیم حدود ۲ سانت تیروئیدم توده نشون داد گفتن گره تیروییده و زیاد مهم نیس منم پیگیر نشدم اما امسال ب محض اینکه عصبانی یا غمگین میشم حس میکنم یه لقمه نون گلوم گیر کرده و از قبل هم بزرگتر شده درد نداره اما اگه دستم بهش بخوره سرفم میگیره بنطر شما ندول تیرویدی یا غم باده؟ این دو چ فرقی باهم دارن

        پاسخ
        • دکتر جلال میرعبداله
          دکتر جلال میرعبداله گفته:

          سلام . ندول تیروییدی و غم باد میتونن همزمان وجود داشته باشند و یا به تنهایی . اینها معادل هم دیگه نیستن . میتونید برای درمان این مشکل مراجعه کنید و امکان درمان شما وجود داره

          پاسخ
  13. فرح
    فرح گفته:

    با سلام،مادر من بعد از فوت مادربزرگم و یک سری مشکلات گلوش بطرز عجیبی ورم کرد،همه گفتن غمبادِ،آزمایش که داد گفتن کیست خونی هستش تخلیش کردن ولی بعد ۲هفته باز همونطور ورم کرد مجدد تخلیه کردن خونش رو الان مجدد بعد چندماه گلوش کرم کرده خواستم بپرسم مشکل چی میتونه باشه راه درمانش چی هست؟
    ممنونم

    پاسخ
  14. رحیمی
    رحیمی گفته:

    سلام و خسته نباشید آقای دکتر من جدیدا یه چیزی شنیدم که خیلی بهش فکر کردم و نگران بودم الان گلوم احساس میکنم یه چیزی هست اصلا تا بحال اینجوری نشدم ولی فکر این مسئله من و اینجوری کرد تازه اینجوری شده.این غمباده؟خدایی نکرده خطرناک نیست؟

    پاسخ
  15. الهه شیخی
    الهه شیخی گفته:

    سلام آقای دکتر من به کرونا مبتلا شدم و الان دوره نقاهتم را میگذارنم ولی ی مسأله هست که دکترها متوجه نمیشن تا امشب رفتم بیمارستان گفتن غم باده بشدت در گلوم احساس خفگی دارم انگار ی لقمه خیلی بزرگ تو گلوم گیر کرده بهم لورازپام دادند خوردم ولی همچنان احساس خفگی شدیدی دارم دو روزه نتونستم سه ساعت بیشتر بخوابم میدونید که کرونا خیلی درد داره ولی این خفگی داره منو می‌کشه چون دایمی شده بنظر شما من چه مشکلی دارم لطفاً جواب بدید ممنونم از شما

    پاسخ
    • دکتر جلال میرعبداله
      دکتر جلال میرعبداله گفته:

      سلام . این ویروس علائم متنوعی ایجاد میکنه و خیلی از عوارضش هنوز ناشناخته هست . این مشکل شما به احتمال زیاد با کرونا تحریک شده است . امکان درمانش نیز با طب هومیوپاتی وجود داره . با مطب هماهنگ کنید تشریف بیارید .

      پاسخ
  16. ایناس
    ایناس گفته:

    سلام
    من تقریبا سه هفتس حس میکنم چیزی در گلوم گیر کرده و البته دائمی نیس هر چند ساعت اینطوری میشم و بعد میره …
    وقتی این حالت میشه به شدت نفس کشیدن برام سخت میشه..
    من مشکل اسم دارم ولی تا به حال اینطور نشدم …
    دقیقا در ناحیه گودی گلوم هستش و حس میکنم چیز سنگینی روی قفسه سینم گذاشتن …
    ایا مشکل جدی هستش؟؟

    پاسخ
  17. آترین
    آترین گفته:

    سلام وقتتون بخیر من۳۸سالمه حدود ۱سال پیش پدرم رو به طور ناگهانی در اثر سکته قلبی از دست دادم حدود ۷یا۸ماه که دچار یه گلودرد هستم که بعضی اوقات بهتر می شه و دوباره بعد ازمدتی برمی گرده تازه این مطالب رو خوندم برای درمان چه کار باید انجام بدم

    پاسخ
  18. فریبا
    فریبا گفته:

    سلام آقای دکتر من خانمی هستم ۵۲ ساله حدودا ۱۷سال پیش بعدازفوت پدرم دچارغمباد شدم ولی هیچکدوم ازدکترا متوجه نشدند بعدازپیگیری های زیاد توی اینترنت متوجه شدم که مشکل من غمباده نه تیروئید بنظر شما با این روش که گفتید من خوب میشم ؟

    پاسخ
  19. میلاد
    میلاد گفته:

    سلام
    من ۲-۳ ماه هست که مشکل غم باد بخاطر اضطراب و افسردگی سراغم اومده. بسیار برام سخته که گریه کنم و این مدت خیلی بغر می کنم و تو خودم نگه میدارم. یک روز گریه کردم به مدت چند روز رفت اما مجدد برگشته. به خاطر بلاتکلیفی این بیماری اضطراب و اسردگی افزایش پیدا کرده.
    متاسفانه خارج از ایران زندگی می کنم. ایا امکان کمک هستش؟

    پاسخ
  20. Tbmaln
    Tbmaln گفته:

    سلام ، من بعضی شبا دچار احساس غم شدید و رعشه میشم

    قلبمم خیلی محکم میزنه در حدی که می ترسم حمله قلبی

    یا چنین چیزی بهم دست بده دلیلش چی میتونه باشه و

    برای درمانش چی کار کنم؟

    پاسخ
    • دکتر جلال میرعبداله
      دکتر جلال میرعبداله گفته:

      سلام
      اگر به صورت حمله ای و همراه با احساس وقوع مرگ و ترس از مردن ایجاد میشه ، به احتمال زیاد مشکل شما حمله پانیک هست.
      میتوانید تشریف بیارید و برای درمان از طب هومیوپاتی استفاده کنید

      پاسخ
  21. نسترن
    نسترن گفته:

    سلام ،من۶ماهه گلم احساس خفگی درگلو دارم واحساس میکنم یه لقمه در گلویم مانده موقع غذا خوردن فراموش میشه ولی بعد از غذا هستش در زندگی شکست خوردم ،هم در شغل وهم درازدواج ،بچه هام کوچیکند خیلی اذیت میشم حرص می خورم زودرنجم،استرس هم دارم این اتفاق بعداز دعوای من و شوهرم افتاد اصولا انسان بی تفاوتی ومن احساس دلمردگی دارم ،دکتر ازشما خواهش میکنم که مشکل من چیه خیلی آزارم میده زندگیم پراز استرسه

    پاسخ
  22. نگار
    نگار گفته:

    سلام
    با تشکر از مطالب مفید سایت شما.
    من بعد از هشت سال تازه با مطالب شما متوجه شدم مشکلم چی هست در حالی که الان در سن ۳۳ سالگی دچار فشار خون بالا و دیابت و بی نظمی هورمونی به شکلی که صورتم و بدنم کاملا پر مو و مردانه شده . آیا برای شروع درمان دیر نیست ؟
    با تشکر

    پاسخ
  23. عباس
    عباس گفته:

    با سلام .جناب اقای دکتر من در حدود هفت ماه مکه قسمت جلوی گردنم متورم شده و بعد از انجام سونپ .اسکن و نمونه برداری متپجه شدم دچار گواتر مپلتی ندولار سرد هستم که سلولهای کلوییدی و خوش خیم هستن. به مدت چهار ماه لووتیروکسین خوردم و در خصوص اندازه گره ها تغییری حاصل نشد . بعد حدود دو ماه که قرص یدوفولیک مصرف می کنم ولی نتیجه قابل توجهی نگرفتم. می خواستم از محضر شما بپرسم امیدی به درمان مشکل من با راهکارهای هومیوپاتی هست . ممنپن میشم راهنمایی بفرمایید .سپاس

    پاسخ
  24. مریم
    مریم گفته:

    سلام آقای دکتر
    حدود دو هفته است که دچار سر درد و گردن درد هستم ،گلوم دو طرف حلقم تو لمس دردناکه و پشت گردنم انگار سفت و منقبض شده ، من اول درد شدید تو ناحیه راست سرم از قسمت گردن تا بالای سرم و به موازات گوشم داشتم و گوش راستم هم درد داشت و این درد درست شبها و آخر شبها شروع میشد و به حدی شدید بود که من فقط می تونستم دراز بکشم و بخوابم و بعد از چند ساعت خواب دردم قطع میشد و همچنین من مشکل تو بلع غذا داشتم و موقع قورت دادن غذا انگار به زور غذا رو فرو می بردم و احساس درد تو گلوم داشتم ، الان بعد چند روز سردرد تو قسمت پشت سرم و احساس فشار شدید تو گردن ،گلو و پشت سرم و کمی تو گوشهام دارم، و دیگه درد یک طرفه نیست ، همش هم شبها اتفاق میفته ، واقعا فلج کننده است و من به خاطر این درد از پا در اومدم . خواهش میکنم راهنماییم کنید .

    پاسخ
    • دکتر جلال میرعبداله
      دکتر جلال میرعبداله گفته:

      سلام . لازمه اول بررسی پاراکلینیکی انجام بشود . اگر در سونوگرافی و آزمایش خون و… بیماری جسمی مطرح نبود ، احتمالا مشکل یک جنبه روحی روانی دارد و غم باد هست . زودتر مراجعه کنید تا بررسی و درمان را شروع کنیم .

      پاسخ
  25. فتانه کامیاب
    فتانه کامیاب گفته:

    سلام وقت بخیر

    من ی توده بزرگ درسمت چپ گلویم دارم چند بار ازمایش دادم

    دکتر گفت تیرویید شما نه کم کار هست نه پرکار دستور اسکن

    هسته ایی داد ومعلوم شد ی توده بزرگ در سمت چپ گلویم هست

    دکتر من را به یک جراح عمومی معرفی کرد و دکتر گفت باید عمل

    کنم ولی با اوضاع کرونا از عمل میترسم

    خواهش میکنم من را راهنمایی کنید با سپاس کامیاب

    پاسخ
  26. فاطمه
    فاطمه گفته:

    سلام راستیتش من بعد از اینکه بابام مریض شد یه چیزی وسط سینه بوجود اومده مثل غمباد همش میخوام نفس عمیق و اه بکشم نمیتونم غممو رو از طریق گریا تخلیه کنم غم هست ولی گریه نمیاد به قفسه سینه فشار میاد شبها خیلی اذیت میشم تا وقتی خوابم هیچی نیست اما به محض که بیدار میشم اون احساس قبلی رو دارم الت تهوو بهم دست میده اما بالا نمیارم میل به غذا ندارم به خصوص شبا صبها هم چون شب چیزی نخوردم صبحانه و ناهار رو میل دارم بعضی وقتا هم شبا لرزش تو بدنم دارم و هر کاری میکنم غمباد رو با نفس کشیدن از دست بدم نمیشه باتشکر

    پاسخ
  27. زهرا گلستانی
    زهرا گلستانی گفته:

    با سلام
    بنده آروغ خشک پی درپی میزنم هرچند گاهی به سراغم میاد بعد احساس گره درگلو دارم ، به شدت مضطرب و استرسی هستم افسردگی شدید دارم به حدی که خیای وقته ۲۴ ساعته روز گریه میکنم ، آقای دکتر خسته شدم مشکل من چیه؟هرجا رفتم گفتن ازاسترسه ، به جایی رسیدم حس خودکشی بهم دیت میده، ۸سال پیش برادرم فوت کرد حتی بک روز ازیادش غافل نبود هرلقمه غذایی که گاهی میتونم بخورم با بغض واشک میخورم

    پاسخ
      • سارا
        سارا گفته:

        سلام جناب دکتر خسته نباشید من ۲۱سالمه دقیقا پارسال بایه شکست عاطفی مواجه شدم وبعدازاون کم کم وزنم رفت بالاتاازمایش دادم ومتوحه شدم که تیروئید کمکار دارم وبااینکه قرص مصرف میکنم ولی هیچ بهبودی پیدانکردم من حتی نمیتونم گریه کنم چون بشدت گلوم دردمیگیره و اشکمم نمیاد وازاینکه وزنم بیشتر بشه واقعا ترس دارم وبرای گریمم نمیدونم چیکارکنم واقعادرمونده شدم

        پاسخ
  28. zahra
    zahra گفته:

    سلام دکتر.ببخشیدمن قسمت وسط سینه گاهی اوقات یعنی خیلی وقتهایه حالتی دارم احساس میکنم یه لحظه قلبم یه لرزشیوحس میکنه وضربان قلبم تندمیشه دکتررفتم اکودادم گفتن این حالت غمباده به اصطلاح.ممنون میشم منوراهنمایی کنیدوجوابوبه ایمیلم بفرستید

    پاسخ
    • دکتر جلال میرعبداله
      دکتر جلال میرعبداله گفته:

      سلام . احتمالا شما به غمباد مبتلا هستید . البته این حالت نشانه غمباد نیست و حالتی که شما حس میکنید با اضطراب مرتبط هست . برای درمان به آی دی من در تلگرام پیام بدید .
      jalalmir@

      پاسخ
  29. سعیده
    سعیده گفته:

    سلام.‌من تیروئیدمو کامل برداشتم. با توضیحاتی که اینجا خوندم فهمیدم که از غمباد و غم وغصه دچار سرطان بدخیم تیروئید شده بودم. کلا ادمی هستم که استرس زیاد دارم و ارامش ندارم و غصه اطرافیانم رو زیاد میخورم. اما احساس میکنم از وقتی عمل کردم این احساساتم بیشتر شده. نمیدونم چیکار ککم. احساس افسردگی شدید دارم

    پاسخ
  30. ريحانه
    ريحانه گفته:

    سلام ، من ٢٧ سالمه ، حدودا ٢ سالی هست که چندوقت یکبار ناحیه شکم ( معدم ) درد شدید میگیره همراه با تهوع ، اخرین باری که دکتر رفتم تشخیص دادن که سندرم روده تحریک پذیره ، و چند ماهی هم هست که اعضای بدنم تیک گرفته ، و بعضی وقتها هم بدون دلیل هم دوست دارم گریه کنم ، میخواستم بدونم این علائم ربطی به غمباد داره و اینکه این روش درمان که میگید چجوریه ؟ من حدود ٢ سال پیش روانشناس رفتم ولی خیلی تاثیری نداشته

    پاسخ
    • دکتر جلال میرعبداله
      دکتر جلال میرعبداله گفته:

      سلام . در مورد چگونگی درمان ، در سایت من مقالات متعددی هست . لطفا مطالعه کنید .
      در مورد غم باد و ارتباط آن با علائم شما لازمه بدانید که شما اختلال اضطرابی دارید و غمباد میتواند همراه اختلال اضطرابی هم بروز کند

      پاسخ
  31. س. م
    س. م گفته:

    سلام. خیلی ممنون از سایت خوبتون . من ۶ ماه هست که مبتلابه سندرم برانگیختگی ( PGaD) شدم . وبسیار از این بیماری رنج میبرم. سه ماه هست که هومیوپاتی می روم ولی متاسفانه علائمم تشدیدشده اما دربعضی نشانه های دیگه مثل خواب و گوارش تاحدودی بهبودی حاصل شده.‌به نظرشما ادامه بدم یاخیر

    پاسخ
  32. علی
    علی گفته:

    باسلام ووقت بخیر
    آیا درروش درمانی هومیوپاتی راهی برای درمان بیش فعالی ویاتکانشگری بزرگسالان وجود دارد؟

    باتشکر

    پاسخ
  33. عرفان
    عرفان گفته:

    سلام من ۱۶ سالم . چهار ماه که احساس میکنم یه چیزی تو گلوم گیر کرده ، هم دکتر رفتم هم آزمایش دادن میگن چیزی نیست ولی من هنوز خوب نشدم تازه یک ماه هم هست مشکل بلع اضافه شده و بعضی از غذاها گیر می‌کنه ، با این روشی که شما نوشتید درمان میشه ؟

    پاسخ
  34. زینب محمودی
    زینب محمودی گفته:

    سلام وقتتون بخیر من خواهرم به خاطر شکست عاطفی دچار غمباد شدن اصلا نمیتونن گریه کنن و همیشه احساس میکنن بغض دارن مخصوصا وقتی ناراحت میشن این تشدید میشه، میشه کمک بفرمایید راه درمانش رو بگید

    پاسخ
    • دکتر جلال میرعبداله
      دکتر جلال میرعبداله گفته:

      سلام . لازمه بررسی و مصاحبه پزشکی انجام بشود و بعد بر اساس علائم ایشان دارو تجویز کنیم . برای درمان حضوری مراجعه کنند یا اگر درمان از راه دور را انتخاب میکنند به آی دی من در تلگرام پیام ارسال کنند jalalmir@

      پاسخ
  35. Yeganeh
    Yeganeh گفته:

    سلام من به غم باد مبتلا شدم احساس میکنم تو گلوم یه چیزی وجود داره و مشکل بلع و احساس قطع شدن نفس هم دارم
    میخواستم بپرسم آقای دکتر به هر دکتری مراجعه میکنم میگه یا داروی عصاب مینویسم یا چاره نیس باید بگی بخندی و منم نمیتونم انگار هی گریه میاد و هی ناراحتم نمیدونم چیکار کنم دارویی هست پیشنهاد بدین ممنون

    پاسخ
  36. جواد
    جواد گفته:

    با سلام خانم بنده چهار ماه هست استرس و طپش قلب داره و یه دفعه شروع می‌کنه به گریه کردن والان بدنشو ضعف گرفته از بس گریه می‌کنه با این که۲۵سالشه موهاش سفید شده تو رو خدا کمکمون کنید

    پاسخ
    • دکتر جلال میرعبداله
      دکتر جلال میرعبداله گفته:

      سلام . امکان درمان ایشان وجود دارد . لازمه حضوری ویا اینترنتی ویزیت کنم . برای ویزیت حضوری با مطب هماهنگ کنید . برای ویزیت غیر حضوری به آی دی تلگرام من پیام بفرستید jalalmir@

      پاسخ
  37. صدرا
    صدرا گفته:

    سلام من بدنبال بیماری کرونا و فشارهای روحی ناشی از اون احساس میکنم چیزی در گلوم هست. اول فکر میکردم خلطه که چسبیده به گلوم ولی بعد از درمان با آنتی بیوتیک متوجه شدم که مشکلم چیز دیگه ای هست. موقع خوردن و آشامیدن مشکل بلع ندارم ولی با بلع بزاق احساس فشار و تنگی در گلو میکنم. خیلی اذیت میشم شبا نمیتونم بخوابم و شروع کردم به مصرف کلردیازپوکساید. لطفا اگه میتونید در مورد مشکلم راهنمایی کنید.

    پاسخ
    • دکتر جلال میرعبداله
      دکتر جلال میرعبداله گفته:

      سلام این یک مشکل روان تنی است . امکان درمانش وجود داره . برای درمان حضوری به مطب مراجعه کنید . برای هماهنگی وقت ویزیت آنلاین نیز به شماره زیر در واتساپ پیام بفرستید ۰۹۰۲۳۲۷۱۱۹۳

      پاسخ
  38. مهدی
    مهدی گفته:

    سلام.من حدود یک هفتس احساس چیزی در انتهای گلوم هست دقیقا پشت لوزه سمت چپ دلیلش چیه؟خطرناکه یا ن؟ممنون میشم راهنمایی کنید.باتشکر

    پاسخ
  39. جواد
    جواد گفته:

    سلام اقای دکتر من یه ماه پیش یه تشنج کردم برای دومین بار در طول عمرم وبه خاطر اینکه تهران دست تنها بودم بشدت تحت فشار عصبی و ترس قرار داشتم که مجبور شدم بیام شهرستان و کارمو ول کنم والان دپاکین مصرف میکنم فقط الان نزدیک دو هفته انتهای گلوم حالت بغض داره اول شدید بود ولی الان کمتر ولی برطرف نشده کامل ایا میتونیین ویزیت ویدیوی کنین اخه من روستام یا بگین مشکل من چیه حداقل

    پاسخ
  40. Fatemeh
    Fatemeh گفته:

    سلام.من برادرشوهرم تازه فوت شده.و من چند روزی سرماخوردم خوب شدم..۲ ۳ روز بعدش صدام گرفت و تک وتوک سرقه میزنم.زمانی ک میخوام گریه کنم بغض جمع میشه تو گلوم درد میگیره دقیقا درد شبیه همون دردیه ک سرفه میزنمو باعث شده صدام بگیره.
    و این علائم تنگی نفس درد قفسه سبنه..آه کشیدن نفس عمیق کیشدنم ک نوشته بودین دارم.چکار باید کنم؟!ممنون میشم کمکم کنید

    پاسخ
  41. ستاره
    ستاره گفته:

    سلام
    من یک زن میانسال هستم که توی زندگیم شکست خوردم ولی مجبورم غصه هام رو پنهون کنم و خودم رو شاد نشون بدم
    الان یکی دو ساله که حدود چهار انگشست پایین تر از گلوم توی نای احساس درد و قلمبگی دارم این درد گاهی تا گلوم هم بالا میاد و گاهی هم میره پایینتر و گاهی نفسم تنگ میشه
    واسه قورت دادن غذا مشکلی ندارم ولی موقع بیدار شدن از خواب اونقد استرس میگیرم و تند تند نفس نفس میزنم که احساس میکنم از شدت تنفس خودم بیدار شدم
    میترسم این درد یک مشکل جدی باشه و یا تبدیل به یه مشکل جدی بشه
    ولی تصمیم ندارم برم واسه درمان میگم شایداگر مشکلات زندگیم حل بشه این درد هم از بین بره
    البته یه احتمالم میدم که شاید مشکلاتم حل نشه و این قلمبه خفه ام کنه

    پاسخ
    • دکتر جلال میرعبداله
      دکتر جلال میرعبداله گفته:

      سلام . به نظر میاد شما دچار مشکل گلوبوس هستید که فشار های روحی نقش مستقیم در ایجاد این مشکل دارند . لازمه برای درمان اقدام کنید چون ممکن است شدت مشکل افزایش پیدا کند و درمان سخت تر بشود

      پاسخ
  42. Sherry
    Sherry گفته:

    سلام من دختر ۲۷ساله ام از یه مشکلی رنج میبرم که همه زندگیم رو مختل کرده تقریبا از کودکی بارها دکتر رفتم اما حتی یه تشخیص و درمان مشخصی نداشتن تا چند وقت پیش یه نفر گفت ممکن غمباد باشه تحقیق کردم و متوجه شدم ممکنه اما مشکل من با دوره های پریودم تکرار میشه و هرماه درگیرش میشم میخواستم بدونم امکانش هست چون هنگام پریود علائم سندرم تحریک پذیر همراه با دردهای لگنی شدید بطوری که من از هر فعالیتی به مدت دوسه روز دور میکنه و کاملا زمین گیرم قبل از پریودم هم به صورت درد پهلو و گرفتگی ظاهر میشد واینکه پزشکی در کرج برای این تخصص وجودداره تا بهش مراجعه کنم.

    پاسخ
  43. Maryeh
    Maryeh گفته:

    سلام وقتتون بخیر
    چند ماهی هست که احساس درد در گلوم دارم، نفس گیری برام سخت هست و با آه همراه میشه
    حتی خندیدنم هم از ته گلو با گرفتگی هستش
    تمرینات بدنسازیم و به سختی انجام میدم و مثل قبل نمیتونم وزنه بزنم و نفس کم میارم و کیفیت تمرینم به شدت پایین اومده
    یه بغزی توی گلومه که اذیتم می کنه و با کوچکترین آهنگ غمداری گریه میکنم
    قدرت عضلانیم کم شده و این منو به شدت منو آزار میده
    فکر و خیالم و درگیری با مشکلات زیاد هست با این وضعیت اقتصادی جامعه

    ممنون میشم راهنمایی بفرمایین

    پاسخ
      • سولماز
        سولماز گفته:

        سلام من خانوم ۴۳ ساله هستم یکساله دچار سرطان خون (aml)شدم حدود ۸ ماه بستری وشیمی درمانی خیلی قوی شدم ودر حال حاضر۴ ماهه به صورت سرپایی دو هفته یکبار شیمی درمانی میشم دو سه ماهه ورم صورت و گلو و غبغب دارم مخصوصا صبحها بیشتر ورم میکنم احساس تنگی نفس و خفگی وبغض و سنگینی قفسه سینه دارم و با چند تا آه و نفس عمیق یه کم راحت میشم مخصوصا شبها بیشتر اذیت میشم وبیخوابی شبانه دارم نمیدونم چیکار کنم لطفا راهنماییم کنید

        پاسخ
  44. علی
    علی گفته:

    سلام .وقت به خیر اقای دکترمن حدود دو سالی گرفتگی صدا دارم تاحدودی هم نفس کم می ارم برای صحبت کردن پشت سرهم قبلا که رفته بودم دکتر گوش حلق بینی بعد از اندسکوپی گفت که هیچ مشکلی نداری شاید مشکل ازمعده باشه را داروهای ضد اسید معده وانتی بیوتیک داد ولی بازدرمان نشدم دفعه بعد که رفتم فرستادن رادیولوژی که اون هم جوابش این بود که پشت گلو وپائین حنجره توده هستش باید عمل بشی ولی من هنوز اقدامی در این مورد نکردم امکانش هست که مشکل من از گلبوس باشه متشکر میشم از راهنمائیتون

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *